Min 1 åring ska börja i förskola men det känns inte riktigt bra :(
Hej
Vi har fått en plats på förskola och det är vårt första barn och vi känner ingen som har barn.
Men vi sökte en populär privat förskola men dom hade alldeles för lång vänte tid och vi var tvungna att få en tid nu i februari och kom in på en kommunal förskola.
Vi har varit där på inskolning i en vecka nu men jag känner mig inte riktigt nöjd och nu blir jag osäker på mig själv istället....är det jag som är löjlig? Är det mamma hjärtat? Blir man aldrig nöjd?
Det är ganska litet och på dagarna är det ganska rörigt...dom är tre ordinarie lärare och jag gillar bara en av dom...dom två andra verkar vara oengagerade och lite gnälliga mot barnen.
Igår var där ca 10-13 barn och dom kan ju omöjligt hålla koll på alla.
Nu har vi fått plats på den privat lite tidigare...om ett halvåtr men den är precis bredvid och det betyder att flyttar vi honom kommer han kunna se sina kamrater han har gått med innan genom ett stängsel och aaaaah...
Min sambo är emot flyttningen och vi måste ge svar idag om vi vill ha platsen och ja...jag och sambon är inte överens.
Men ja då blir det ny inskolning för pojken om ett halvår plus att han kan se sina gamla klasskamrater och lärare....vad säger era erfaranheter?
Är det elakt att göra så mot pojken....den privata förskolan är väldigt poplär och brinner för sin verksamhet och ja...fan också!
Era åsikter...lyssnar på sambon givetvis det är mera för mig!