Börjar vi gå skilda vägar?
Hej
Har varit tillsammans med killen i snart ett år, han har varit med sen jag va gravid i 3e månaden. Allt var så spännande till en start allt vi pratade om handlade om när jag ska föda och vad det blir.
Dagen bebisen kom va allt underbart allt kändes som en dröm och som en fin saga.
Dagen vi kom hem från BB så va vi som en riktig familj, killen hjälpte till hela tiden och gjorde allt för lillen.
Någon dag senare så blev allt tråkigt verka det som, han börja smita och sticka ut me kompisarna och va borta hela dagarna :(
Då jag blev klippt kunde jag inte göra något själv jag grät så fort ja ställde mig upp eller skulle lägga mig ner, jag fick göra allt själv runt mig och lillen, till slut gick klippet upp av att jag inte vilade och tog det lungt och det blev värre än va det var.
Idag är pojken 6månader och tills idag smiter han från att hjälpa till, jag har sagt till honom att leka är inte hela världen, jag skulle velat att han matar honom någon gång byter blöja eller tar en promenad så jag får vila :( men nej det passar inte och då vänds allt mot mig att jag inte ser allt han gör här hemma o.s.v.
Jag kommer lämna honom om allt fortsätter, jag har försökt prata skrika slå sönder saker så han ska fatta att jag inte mår bra med att få göra allt själv när vi är två stycken här hemma som ska hjälpa varandra!
Jag älskar honom men jag älskar min son mycket mer och vill inte att han växer upp och beter sig som honom att kvinnan ska göra allt medans kille kan spela data och va ute med kompisarna, han är 29år gammal och ja e 25 i år och jag beter mig som en mogen kvinna medans han är som mitt andra barn :(
Jag hade flyttat härifrån men i.o.m att jag har kronofogden så får jag ingen lägenhet någonstans så jag har fastnat.. Socialen har inga lägenheter utan vill att jag bor på ett kvinno hem och det tycker inte jag är OK då jag vill ha min egna trygghetsbubbla och ge min son samma sak.
Ingen i min familj står bakom mig så med andra ord är jag ensam, dom tycker inte om killen och bad mig välja och ja valde honom =( men han fattar inte det.
Finns det något råd du/ ni har som kan hjälpa mig vad jag ska göra.. kommer snart åka till biblioteket och låna mig en lagbok och se vilka rättigheter jag har med ett barn och lägenhet.
tack på förhand