mallabralla skrev 2011-02-18 14:01:06 följande:
Oj vad mycket svar, så roligt och intressat att läsa alla kommentarer. Ni som har gått tidigare, har ni haft dåligt samvete för det eller liknande? Det känns också som att min arbetsgivare försöker få mig att jobba så länge som möjligt, eftersom det blir så trist att vara hemma enligt dem. Måste man bestämma sig i förväg och sedan stå fast vid det, eller kan jag säga att när det är 5 veckor kvar att nej nu orkar jag inte jobba en dag till och gå hem? Eller hur funkar det, man vet ju liksom inte hur man kommer att gå.
Jag avundas alla som är hemma länge, verkar skönt och vettigt i denna stressiga värld.
Enligt våra avtal på jobbet så måste man ansöka om ledighet två månader innan. Självklart så går de flesta arbetsplatser med på mindre tid men om vi ska se det krasst så är det två månader innan, vet dock inte om du har det annorlunda?
Jag jobbar fram till vecka 28, sen kommer vår huvudsemester och knoddas är beräknad till 7:e augusti, alltså sista semesterdagen v.31... så jag går inte tillbaka även om jag inte fött då.
Mitt svar blir alltså fyra veckor innan

Hade det varit andra omständigheter så hade jag gått hem två veckor innan, eftersom jag inte har något ansträngande arbete, men inte vill jobba fullt ut för det behöver ju inte vara den 7:e augusti som
is the day