• nänänä

Sitta/Krypa?

Min son på 7 månader kan inte krypa än och sitter inte helt stadigt längre stunder.
    Någon mer som har barn som varken kryper eller sitter perfekt vid 7 månader? Sitter gör han, men kan tippa åt sidan efter ett tag.

• Svar på tråden Sitta/Krypa?
  • bumbi 84

ja visst hon blir 7 mån den 24 och varken sitter eller kryper

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • cicci85

Min plutt var 8 månader när han lärde sig krypa, det var oxå först då som hann kunde sitta stadigt.

• Kakmonster

Min tjej satt själv vid ca 8,5 månader och har i veckan tagit sina första "krypsteg". Hon är 11,5 mån.

• MariaN

Min kille är precis 9 månader nu och han kryper fortfarande inte. Han ålar fram väldigt fort och det känns inte som att han "behöver" krypa för att ta sig fram. Han sitter bra och har gjort det länge, men fortfarande händer det att han bara välter när han inte orkar sitta längre :P Dock gör han sig aldrig illa så även om det ser ut som att han bara faller omkull så gör han det medvetet.

• ELLEoClara

Min tjej satt stadigt vid 7 1/2 mån och kröp vid 11 mån. Ålade aldrig.

• che

Min tjej är 9 månader och började åla sig framåt för ett par veckor sedan och nu drar hon sig fram i rasande fart. Innan sköt hon sig bara bakåt och det har hon gjort sedan hon var 6-7 mån. Sitta själv har hon gjort i kanske en månad utan att tippa - slutade bulla upp med kuddar för några veckor sedan då hon klarar av att parera obalansen på egen hand nu. Hon kan däremot inte sätta sig upp från liggande för egen maskin. Nu först börjar hon dra i stolsben etc. för att försöka ställa sig, men så långt har hon inte kommit ännu. Häromdagen började hon klappa händerna. Var sak har sin tid :)

Stolt mamma till en liten tjej som kom 16 maj 2010
  • Hanna1987

Min tjej är 8 månader och har nyss börjat sitta ganska stadigt.. Hon kan [ibland] ta emot med handen om hon tippar åt sidan men INTE alltid Flört

Hon varken kryper eller ålar sig fram! Dock kan hon ibland sträcka på överkroppen, eller alltså hon sträcker på armarna så hon lyfter sig upp? Förstår ni? Förvånad Haha

Tove 4/7-10 ♥
  • nänänä

Tack för alla svar! Kanske inte behöver oroa mig än då, för sitter gör han ju småstunder i allafall.
    Tycker annars att alla säger att deras barn satt redan vid 5-6 månader. Min lilla har klappat händerna ett bra tag redan.

• k girl

Min son satt iofs stadigt tidigt, men han kröp inte förrän han var elva månader.

• Hanna1987

Pratade med min kompis igår då jag berättade att min flicka går mycket bättre när vi håller henne i händerna och hon får gå själv.. Nu springer hon och bara för ett par veckor sen stod hon mest stilla och stampade sig själv på fötterna..
    Då sa hon att när hennes flicka va 6 månader satt hon stadigt, 8 månader gick hon runt borden och när hon va 9 månader gick hon helt själv..

Så väldigt olika! :) 

Tove 4/7-10 ♥
  • älskarlivet81

Vår tjej satt rätt tidigt vid 6 månader satt hon stadigt, men började åla vid 7,5 månader och nu vid 8,5 månad kryper hon.

• Kazeer

Mina barn har suttit stadigt vid 8-9 månaders ålder.

Den äldste kröp aldrig men började åla sig framåt vid 9 månaders ålder och sedan ta sig framåt sittandes på rumpan vid ca 10 månaders ålder.

Den yngste började åla sig fram vid ca 7 månaders ålder och började krypa när han var 10,5 månad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Amelie av Paris

Min lilla är 8 månader korrigerat. Hon satt stadigt vid 4 månader och har precis lärt sig krypa. Hon klappar inte händerna men kan vinka och jama som en katt. Hon kan fortfarande inte rulla från mage till rygg/rygg mage! Det är så olika beroende på vad de är nyfikna pa!

• LillaFlingan

vår äldsta son satt själv vid 5mån, klappade händerna vid 7½mån och hade pincettgreppet redan vid 7mån, han började hasa sig fram vid 8mån1, 1½ v senare kröp han, kunde sätta sig upp själv från liggande, ställde sig upp med hjälp av möbler och gick omkring dem också. han gick själv enstaka steg (dock flera på raken,men han gick inte omkring själv), men blev för rädd för att ramla så han lärde sig att sätta sig ner, han började gå själv på egen hand vid 13mån.

vår andra/yngste son är nu 10mån gammal (9½mån korrig), han kan klappa händerna, det började han med för någon månad sedan. Han kan sitta själv och har så gjort sedan han var ca 7mån gammal någonting.
    Men han hasar,ålar,kryper inte,. han kan inte ta enstaka steg ens. han har inte pincettgreppet heller.
    Han tar sig runt i cirklar och skjuter sig lite bakåt men det är allt, han blir sjukt frustrerad pga detta. han VILL framåt...
    Men det KOMMER när det kommer.. vet att barnens pappa inte kunde sig fram på egen hand förrän vid 11mån, han gick vid 15mån..
    så alla är vi olika..

vår första son följde min utveckling väldigt lika.
    medans vår yngste verkar vara mer lik sin pappa :)))

• malla25

Min dotter på 8 månader har inte heller börja sitta ordentligt än o inte krypa heller. Men hon ålar både på age och rygg.

• nänänä

Jodå nu sitter han bra och stadigt och tar sig både framåt och bakåt,även om han inte kryper riktigt än.

• hihihaha
    Dotter på snart 8 månader har suttit stadigt i ett par veckor. Kryper gör hon inte än.
  • Mamma i augusti
    nänänä skrev 2011-02-18 00:12:20 följande:
    Min son på 7 månader kan inte krypa än och sitter inte helt stadigt längre stunder.
    Någon mer som har barn som varken kryper eller sitter perfekt vid 7 månader? Sitter gör han, men kan tippa åt sidan efter ett tag.
    Min son är snart sju månader och han sitter väldigt ostadigt och kryper absolut INTE!
  • Akleja

Min son är snart sju månader. Han har precis lärt sig att sitta stadigt utan stöd men han ålar eller kryper inte. Han kan vända sig från rygg till mage men inte tillbaka till rygg. När han försöker åla så kommer han bara bakåt och runt på stället kan han ta sig. Han är stark och stadig men har inte riktigt greppat hur det ska gå till att ta sig framåt än. Han lyfter upp både armar och ben samtidigt när han ser något som han vill fram till och blir jättefrustrerad när han inte kan "flyga" fram :)
    Det är ju så himla olika hur fort de lär sig. Det kommer :)

Svar på tråden Sitta/Krypa?