• Anonym (Bi eller inte?)

Galet förälskad i min kvinnliga chef, på riktigt eller bara kär i en auktoritet?

Hej någon därute

Har skrivit i andra forum här tidigare.

Är 27 år, gift med P, min älskade man som jag varit tillsammans med i 10,5 år. Vi träffades nör jag var 16 å han är 22 år äldre än mig. Vi har en dotter som är 3 år.

Ska göra en kort beskrivning:

För 5 år sedan drabbades jag av en blodcancersjukdom. Under de senaste två åren har jag börjat må sämre å sämre, å läkarna har inte hittat tecken på återfall. Det har efter utredningar visat sig att jag har en djup depression och svår ångest.

Försökte begå självmord med att svälja tabletter å i princip tokskära mig i armen, har åkt mycket upp å ner i samband med "lyckopillren", men blev inlagd. Har blivit utskriven för tre veckor sedan.

Min man har förnekat situationen lite å har inte klarat av att se, han har bett om förlåtelse å vi har haft det jäkligt kämpigt med repsektives självkänsla och allt sånt det senaste 1,5 året.

Till saken hör en kvinna, bla. Jag började på ett nytt jobb hösten 2009. Som jag trivs otroligt bra med, jättehärliga arbetskamrater å så är det min chef, "H". En kvinna som jag inte kan sluta tänka på. Hon har stått mig mycket nära å jag märkte att jag bitvis flyttade över min trygghet till henne. Jag kunde inte sluta tänka på henne, henes doft gör mig helt svag i hela kroppen, å när jag ser henne faller liksom allt å livet känns bra. JAg vill vara nära henne.

Hon har man å två barn. E 42 år å ser väldigt bra ut. Har en fantastiskt härlig röst, å skratt.

vi har fått en bra relation men nu på slutet, dem senaste månaderna, oct-dec började hon känna sig obekväm, vi har pratat om det, innan jag blev sjukskriven, jag messade henne under julen å nämnde något om val mellan liv och död å hon bad mig lova att jag skulle uppsöka sjukhus om jag kände så.

För några veckor sedan, en måndag, bad jag min man att köra mig till akuten. Han kunde inte ta det på allvar å två dagar senare, skar jag upp halva armen när han inte var hemma å svalde massa ångestdämpande tabletter. Min syster var här.
    Jag ringde till "H" å grät, hon pratade lugnt å sansat med mig å pratade sedan med min syster.
    JAg åkte akut in.

Sedan dess har vi inte pratat. H och jag. Förräns för två dagar sedan

Min man och jaghar pratat hur mycket som helst å börjar närma oss varandra känslomässigt igen. Jag har sedan jag började känna lust och verkligen sexlust för H så har jag berättat det för honom. Först tyckte han det var kuöl men sedan har han märkt att hon har börjat tagit över mina tankar mer och mer.

Ska träffa henne i veckan och be om ursäkt och vill bara prata ut lite om varför jag förflyttat min trygghet till henne.

Hon har nämnt för min man att hon tycker jätte mycket om mig både som person och hur jag är som anställd.

Nu ör hon inte min chef längre, hon har bytt chefstjänst men är kvar på jobbet vilket ju eg bäddar för å kanske få en djupare relation.

Det jag undrar, är jag kär i en illusion? En stark kvinna som jag funnit mig i när jag å min man haft det svårt.?

JAg kan inte släppa henne. Jag ryser av välbehag av att veta att jag ska träffa henne i veckan. Jag skulle helst vilja säga som det är- H, jag tycker alldeles för mycket om dig, jag kan inte sluta tänka på dig.

Men jag kommer ju sabba allt förmodligen, jag vill inte förlora henne. Men känslan av att jag bhöver henne i mitt liv skrämmer mig. Men jag kan inte sluta tänka på henne. JAg vill bara trycka henne mot väggen. Kyssa henne riktigt ömt å djup å sedan kan jag tänka mig vad som helst.

Grejen är den att jag har aldrig känt så för en kvinna. Aldrig tänkt på mig själv som bi eller än lesbisk. Men har faktiskt börjat undra....

är förvirrad. Tokförälskad.

Mår bättre å är inte alls lika djup deprimerad. Har fått elbehandlingar m.m. så nu börjar livet återvända.

men hur ska jag göra med H??

HJÄLP

• Svar på tråden Galet förälskad i min kvinnliga chef, på riktigt eller bara kär i en auktoritet?
  • Anonym

svårt att tolka sånt där tycker jag. men jag tror inte att det är "på riktigt" hela vägen.

orkade inte riktigt läsa hela inlägget noga, men du älskar din man fortfarande va? stanna där isf tycker jag.

att du är bi-sexuell eller så tror jag inte heller, åtminstonde inte pga. det här bara. dom flesta har fattat intresse för någon av samma kön nångång i livet.

jag tror att du ska försöka hålla dig kompis med henne istället för att prova mera, det vinner ni nog på i längden.

hur känner hon förresten?

ursäkta rörigt inlägg

Anonym skrev 2011-02-18 09:13:24 följande:
    svårt att tolka sånt där tycker jag. men jag tror inte att det är "på riktigt" hela vägen.

orkade inte riktigt läsa hela inlägget noga, men du älskar din man fortfarande va? stanna där isf tycker jag.

att du är bi-sexuell eller så tror jag inte heller, åtminstonde inte pga. det här bara. dom flesta har fattat intresse för någon av samma kön nångång i livet.

jag tror att du ska försöka hålla dig kompis med henne istället för att prova mera, det vinner ni nog på i längden.

hur känner hon förresten?

ursäkta rörigt inlägg
    Ja det blev lite långt mitt inlägg, var inte tanken men orden bara flödade ur mig. :)

Ja, jag älskar min man. Kan inte tänka mig ett liv utan honom.

Vet ej hur hon känner mer än att jag vet att hon tycket mycket om mig som, människa. Hon har sagt, eller snarare skrivit vid några tillfällen att hon tycker jag är en fantastisk människa, osv.men jag ska nog bita ihop och låta tiden gå å så kanske det utvecklas till en mer privat vänskap en som det är nu mer jobbrelaterad.

Mend et är jobbigt när man känner, jobbigt å underbart att bara vilja kasta sig på henne! =)
  • Anonym
    Anonym (Bi eller inte?) skrev 2011-02-18 09:25:43 följande:
    Ja det blev lite långt mitt inlägg, var inte tanken men orden bara flödade ur mig. :)

Ja, jag älskar min man. Kan inte tänka mig ett liv utan honom.

Vet ej hur hon känner mer än att jag vet att hon tycket mycket om mig som, människa. Hon har sagt, eller snarare skrivit vid några tillfällen att hon tycker jag är en fantastisk människa, osv.men jag ska nog bita ihop och låta tiden gå å så kanske det utvecklas till en mer privat vänskap en som det är nu mer jobbrelaterad.

Mend et är jobbigt när man känner, jobbigt å underbart att bara vilja kasta sig på henne! =)
    jaa.. jag förstår att det är jobbigt! men härda ut så blir det nog bättre i slutändna tror jag!
    du kan ju fantisera lite sådär i smyg om det känns bättre :D haha
    som sagt ... jag tror .. nej, jag vet.... du är inte ensam om att känna eller ha känt sådär.
    men ja.. behåll vänskapen istället tror jag annars kan ju det gå sönder om du försöker o då mister du ju henne helt :)
    kram det här blir bra tillslut!
  • Madsen

Först är det oerhört svårt att svara på denna typ av inlägg då du uppenbart inte har en stabil tillvaro och till den milda grad att du faktiskt försökt att avsluta ditt liv. Med den information du har givit här så uppfattar jag det som att du söker efter något att hålla fast vid och att din chef blivit en trygghetsfaktor i ditt liv. Du måste även ha försåelse för att din chef inte har en lätt situation att hantera detta.  Jag tycker verligen att du skall söka proffisionell hjälp där du (och för den delan din man) kan få bena ut ett och annat om er livssituation. Lycka till

• Anonym (sajko)

Hmmm...jag håller inte med dem ovan. Jag tycker det låter som om du är dunderförälskad i H, och varför skulle du inte kunna vara det? Starka känslor kan ju drabba en när som helst i livet och bara för att du inte varit kär i en kvinna förut betyder inte det att du inte kan bli det nu, heller inte att du inte är bisexuell. 

Av det du berättar tycker jag det är sunt och friskt att du bejakar dina känslor, att du berättar öppet för din man, att du tillåter dig att känna det du känner, och att du funderar över hur detta kan passa in i ditt liv. Väldigt mycket i ditt inlägg låter stabilt och friskt!

Du berättar att du mått riktigt dåligt, och att du nu mår lite bättre. Att livsgnistan återvänder innebär att du orkar och vågar känna efter på olika plan i livet. Att förmå att känna förälskelse, lust, sexuell attraktion är av det du berättar att döma ett friskhetstecken.

Jag tycker det är positivt att du reflekterar över hur väl det här egentligen passar för dig just nu. Är det verkligen rätt tid att gå in i en ny relation av något slag, att experimentera sexuellt, att ändra din livssituation? Det är frågor jag läser mellan raderna i ditt inlägg och just detta gör att jag tror du har den stabilitet som krävs för att fatta bra beslut i nuläget.

Huruvida dina känslor för H är "äkta" eller något annat är svårt att sia om. Men eftersom du redan är i en relation är det väl lätt att tänka sig att det skulle bli komplicerat om du gick enbart på dragningen till H? Och, att aktivt gå in i en kärleksrelation i vilket läge som helst i livet kan innebära stormar och känslokast, kanske är det inte optimalt i ditt liv att låta marken gunga, på gott och ont?

Jag tycker, om jag får lov att spontant tycka utifrån din text (du kan alltså ignorera det jag skriver eftersom du vet att jag inte kan veta hela storyn...) så är det att du skulle kunna se till att vårda relationen till H på ett lugnt sätt, dvs säg det du tycker att du  vill säga till henne angående vänskap först och främst, bygg hennes förtroende för dig, bygg er vänskap i takt med att du mår bättre, sikta på att få en jämbördig relation där ni kan relatera till varandra som två vuxna självständiga individer. När du mår bra och är i balans kanske du känner henne så väl att du ser om attraktionen kvarstår eller om det faktiskt utmynnade i vänskap. I dagsläget tycker inte jag att du ska gå på din impuls att försöka komma nära henne sexuellt. Alldeles för mycket står på spel (din mentala stabilitet, vänskapen med henne, relationen till din man osv)

Hoppas du orkar fortsätta ta ena foten före den andra och att du når fram till allt du önskar och vill, så småningom:)

Kram och lycka till!
    Sajko

Anonym (sajko) skrev 2011-02-18 19:59:37 följande:
    Hmmm...jag håller inte med dem ovan. Jag tycker det låter som om du är dunderförälskad i H, och varför skulle du inte kunna vara det? Starka känslor kan ju drabba en när som helst i livet och bara för att du inte varit kär i en kvinna förut betyder inte det att du inte kan bli det nu, heller inte att du inte är bisexuell. 

Av det du berättar tycker jag det är sunt och friskt att du bejakar dina känslor, att du berättar öppet för din man, att du tillåter dig att känna det du känner, och att du funderar över hur detta kan passa in i ditt liv. Väldigt mycket i ditt inlägg låter stabilt och friskt!

Du berättar att du mått riktigt dåligt, och att du nu mår lite bättre. Att livsgnistan återvänder innebär att du orkar och vågar känna efter på olika plan i livet. Att förmå att känna förälskelse, lust, sexuell attraktion är av det du berättar att döma ett friskhetstecken.

Jag tycker det är positivt att du reflekterar över hur väl det här egentligen passar för dig just nu. Är det verkligen rätt tid att gå in i en ny relation av något slag, att experimentera sexuellt, att ändra din livssituation? Det är frågor jag läser mellan raderna i ditt inlägg och just detta gör att jag tror du har den stabilitet som krävs för att fatta bra beslut i nuläget.

Huruvida dina känslor för H är "äkta" eller något annat är svårt att sia om. Men eftersom du redan är i en relation är det väl lätt att tänka sig att det skulle bli komplicerat om du gick enbart på dragningen till H? Och, att aktivt gå in i en kärleksrelation i vilket läge som helst i livet kan innebära stormar och känslokast, kanske är det inte optimalt i ditt liv att låta marken gunga, på gott och ont?

Jag tycker, om jag får lov att spontant tycka utifrån din text (du kan alltså ignorera det jag skriver eftersom du vet att jag inte kan veta hela storyn...) så är det att du skulle kunna se till att vårda relationen till H på ett lugnt sätt, dvs säg det du tycker att du  vill säga till henne angående vänskap först och främst, bygg hennes förtroende för dig, bygg er vänskap i takt med att du mår bättre, sikta på att få en jämbördig relation där ni kan relatera till varandra som två vuxna självständiga individer. När du mår bra och är i balans kanske du känner henne så väl att du ser om attraktionen kvarstår eller om det faktiskt utmynnade i vänskap. I dagsläget tycker inte jag att du ska gå på din impuls att försöka komma nära henne sexuellt. Alldeles för mycket står på spel (din mentala stabilitet, vänskapen med henne, relationen till din man osv)

Hoppas du orkar fortsätta ta ena foten före den andra och att du når fram till allt du önskar och vill, så småningom:)

Kram och lycka till!
    Sajko

Tack Sajko, det värmde att läsa ditt inlägg och gav mig både insikt och ett lugn. Tack underbara du - vem du än är! =)

Din slutsats känner jag är den enda rätta. Har funderat ett par dagar nu å förbereder mig inför måndag när jag ska träffa henne.

Hon har varit ett stort stöd under tiden när jag mått dåligt å det var henne jag ringde till när jag var påväg att avsluta mitt liv. Jag har liksom förflyttat min trygghet till henne å det inser jag...
    jag å min man har pratat om det.

Det är det jag vill prata med henne om, dels be om ursäkt för hur jag agerat, har ju liksom överöst henne å nästan helgonförklarat henne, men hon har varit tillsammans med en mans om var djupt deprimerad så hon såg signalerna å förstod att mitt sätt att agera var utifrån sjukdomen...

Jag vill också  förklara hur jag känner för henne som människa.  Kommer dock utelämna dem extra åtråhetskänslorna ;)

Å sedan ha tålamod å läka långsamt.

Tack å stor kram till dig  Sajko. <3
  • Anonym (sajko)

Hej igen, vad roligt att du läste och reagerade positivt! Du vet förstås hela situationen så det jag skrev måste ju inte passa dig men ta de bitar du vill

Du skriver väl sen längre fram och berättar hur det går?

Allt gott!
    Kram Sajko 

Svar på tråden Galet förälskad i min kvinnliga chef, på riktigt eller bara kär i en auktoritet?