vår son hade en hel skål med nappar som han alltid hade i knät o satt o bytte o bytte o bytte.. kändes som att det aldrig skulle gå o få bort dom..
men när han var 3,5 så var vi sälen och då passade vi på... där lämnade han dom till trollbebisen i trollskogen i hundfjället ihop med en liten önskelista =)
när vi kom hem hade trollen skickat en present i brevlådan!!
nu åker vi om några veckor igen och nu är lillasyster 3,5 så nu är det hennes tur... storebror har ju glatt berättat om hur himla bra det gick för honom o att trollen är så snälla o skickar presenter osv så hon verkar laddad =)
båda barnen har bara fått ha nappen på kvällen/natten o vilan på dagis sen dom var 3... en liten avvänjningsmanöver sådär...
jag tror inte man ska göra såå himla stor grej av det om man känner att det känns som det inte kommer gå får man väl vänta lite till då???
kompisens kille var verkligen inte redo förrän han var närmare 4 men då bestämde han sig bara en dag! nu har jag slutat mamma sa han o sen var det bra!!
skutar GÖR dom ju!! o det är ju faktiskt inget som är LIVSFARLIGT med nappen...
tänderna går tillbaka jättefort o fint så fort dom slutat....
usch, jag tycker det änns lite hemskt oxå med tanke på hur nappen verkligen lugnar ibland!! (iallafall våra barn)