Apropå tappad sexlust.
Hej,
En fråga som är aktuell i mitt fall, jag har i princip helt tappat sexlusten, förutom någon "lucka" då och då ( när vi självklart passar på, min sambo och jag =) pga medicinska skäl. Tabletterna tar bort lusten. Jag är nyligen i medelåldern, men min sjukdom gör det inte troligt att jag någonsin kommer sluta med tabletterna.
Det är svårt att vara man och "fejka"erektion, när den inte vill så vill den inte. Och det spelar liksom ingen roll hur mycket jag än vill...
Eftersom jag inte är fysiskt frisk i övrigt, känns det inte direkt som om jag har ett problem med det, men jag förstår ju att det är ett problem, iom att vi har ett sambo förhållande. Fn innebär det att sex istället mer gått över till mys och smekningar, än regelrätt pennetrerande. Det fungerar, men jag har ju egentligen oftast ingen lust till det heller. Det är mer en fråga om att för mig "ställa upp" på den biten, för att inte skada relationen.
Finns det något bra råd, något att göra, eller ska man acceptera den förändringen ungefär som andra förändringar som en relation ofta genomgår?