• majblomman80

Avanmäld från arbetsförmedlingen, påverkar det min mammapeng nu?

Hej,
    Fick ett brev idag om att jag blivit avanmäld från arbetsförmedlingen pga ej avhörd hanldingsplan.
    Jag ska ha barn 15 april o går då på försäkringskassans föräldrapeng.

Jag är inte så insatt, kommer detta påverka min föräldrapeng nu??????? Shit har panik här nu.

Jag skrev in mig så det inte blev några glapp mellan min förra föräldrapeng o arbetslöshetetskassan i höstas. (har en 18 månaders)

Vad kan man göra för att det inte ska bli glapp o konstigheter så jag får min föräldrapeng baserad på mitt förra jobb eller är det KÖÖÖRRT nu???

Snälla hjälp mig....

• Svar på tråden Avanmäld från arbetsförmedlingen, påverkar det min mammapeng nu?
  • HampusCaspersmamma

Nej de kommer inte på värka din föräldrapenning du behöver inte vara aktiv sökande 6 månader före förlossning så de är lugnt.

• Meus Veritas

Bumbibimi: 6 månader innan? Mig var dom på tills en månad innan jag födde, de tvingade tillomed mig att söka jobb med tillträda 1 feb när jag hade bf 2 feb

• Millah

Om du är arbetslös och går på fp så ska du vara inskriven på af för annars kan det påverka din fp. Så sa tjejen till mig iaf när jag ringde. Hon sa att jag skulle ringa till dom när bebis kommit. Ring och hör med FK.

• ElizaDay

Vid min förra graviditet var jag tvungen att gå och skriva in mig dagen efter mitt vik tog slut, då var jag gravid i v 32 . Fk sa att annars skyddade jag inte min sgi som de beräknar fp på

• Nu är jag hel
    ElizaDay skrev 2011-02-18 18:08:15 följande:
    Vid min förra graviditet var jag tvungen att gå och skriva in mig dagen efter mitt vik tog slut, då var jag gravid i v 32 . Fk sa att annars skyddade jag inte min sgi som de beräknar fp på
    Tycker att det är så konstigt. Jag har ett papper från FK där det står svart på vitt att jag kan sluta vara arbetssökande och inte längre vara inskriven 6 månader innan BF. Det ska inte påverkar min SGI som jag skyddar just nu.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Petra123
    Meus Veritas skrev 2011-02-18 18:01:58 följande:
    Bumbibimi: 6 månader innan? Mig var dom på tills en månad innan jag födde, de tvingade tillomed mig att söka jobb med tillträda 1 feb när jag hade bf 2 feb
    Haha mig var dom på senast idag om ett jobb jag MÅSTE söka. Sista ansökningsdatum är på torsdag (24/5). En dag innan min BF.
    Då hade jag ändå pratat med min handledare som "hade gjort en notering" om att jag inte behövde göra fler uppföljningar.
    Undrar om dom vet vad dom pysslar emd där ibland alltså?
  • majblomman80

...på er låter det ju som det inte kommer påverka min föräldrapeng att jag är avanmäld o det känns oerhört skönt.

Jag va supernoga med att skriva in mig från försäkringskassan till arbetsöfrmedlingen UTAN GLAPP när jag gick ut som arbetslös så där kan det inte ske några konstigheter...

Jag blir väl antagligen utan pengar nu ett tag, då det ska granskas om, utvärderas o utredas som de här myndigheterna alltid ska göra.
    Men bara det inte sker nånting m min FP så är jag nöjd eftersom jag ska va hemma ett tag till med min nästa bebis.

Svar på tråden Avanmäld från arbetsförmedlingen, påverkar det min mammapeng nu?