freya1428 skrev 2012-05-12 18:09:57 följande:
Min dotter har hållit på att spänna sig av och till sedan hon föddes... (hon är nu 4,5år och håller fortfarande på.) BVC avfärdade det (när hon var liten) med att det var Ticks och att det inte var något att bry sig om, att det nog skulle gå över.
Vi gick en gång till en barnläkare som trodde det var något som hette "psykomotorisk epilepsi" men hon gjorde EEG och den visade inget så hela grejen las ner. sen har ingen brytt sig mer efter det.. periodvis spänner hon sig inte alls och sen kan hon komma in i perioder då hon spänner sig hela tiden.. ingen verkar ta det på allvar, Jag provade på eget initiativ att utesluta laktos och mjölkprotein för en tid sedan för att se att det inte var mjölkallergi, men jag kunde inte märka någon skillnad. Kanske inte är något att oroa sig för.. kanske bara är "ticks" som dom säger men man blir ju bekymrad när det påverkar deras vardag.

Min son har autism,och hans spänningar är att han stimmar...han ska göra ett EEG längre fram...Jag har en video på honom under min sida här på fl om du vill kolla