Svartsjuka, skrikig fyra åring... HJÄLP jag orkar inte mer
Har en dotter på dryga 4år som är så otroligt jobbig nu, fick en bror för ett år sedan och har inte upplevt att hon vart
så jätte svartsjuk på honom.
Nu är det så jobbigt, jag får skälla, skrika för att hon ska göra som jag säger, hon är stödig/kaxig, härmar ofta mig.
Kan vara en sån simpel sak som "drick upp din mjölk" så säger hon det tillbaka "Mamma, DU kan dricka din mjölk" och det låter så tråkigt. Säger att det låter otrevligt, då kan hon säga det till mig om jag säger nåt annat.
Allting är som en enda röra, hon har inte gått på dagis på två månader kankse är därför MEN vi gör saker varje dag, så aktivering får hon och hon aktiverar sig själv också.
Idag sa hon till mig när jag pratade om hennes beeteende att det inte är så kul att hon är sur och skriker hela tiden, då fick jag höra" mamma jag önskar att du vore död som pippis mamma för då får jag bestämma allt själv".
Förstår hon vad hon säger? Jag förklade vad som skulle hända om jag dog, fosterfamilj osv osv då bad hon om ursäkt två gånger.
Många säger att hon är smartare än en 4 åring, även bvc säger att hon är mer som är 5 åring. Mycket klok.
Vad ska jag göra när hon skriker, vrålar, kaxar emot, säger emot... Känns som det ända jag gör nu är negativt.
Jag är ensamstående med dessa två barn och har inte haft några problem tidigare, är det åldern?
Det suger ur all energi ur mig.