Gråmelerade mjukisbyxor på stan
Vad tycker ni om att ha på sig gråmelerade mjukisbyxor på stan (alltså inte hemma softandes i soffan framför Melodifestivalen)?
Vad tycker ni om att ha på sig gråmelerade mjukisbyxor på stan (alltså inte hemma softandes i soffan framför Melodifestivalen)?
Inte så snyggt kanske,men är de bekvämt så skiter jag i vilket. Herregud, det finns ju folk som klär sig mkt värre!
Varför bryr sig om vad andra tycker?
Vill man ha på sig något så ha man väl på sig det?
Helvete.
I höstas var jag i Milano ( detta upphajpade mode- och shoppingparadis!) ett par dagar. Då var det en formlig velourbyxepidemi som brutit ut bland studentskorna i stan. Epidemin grasserade som värst på universitetsområdena nämligen. Byxorna bars till stövlar, kängor, högklackat och utanpå, istoppat ja, hur som helst...Favoritfärgen var grått i olika nyanser och det såg inte alls slafsigt ut, konstigt nog.
Gillar inte gråa mjukisbyxor men just nu hittar jag bara grå mjukisbyxor. Jag antar att jag snart kommer falla till föga och köpa de där jävla grå byxorna... Jag har det ibland men jag tycker det ser slött ut.
Fult. Samma som att gå runt i pyjamas på stan - men snart blir väl det mode också.
Har hellre det än ser ut som en tant.
Är mjukisbyxor motsatsen till tant nu eller vad?
Det är lite konstigt dock. Men då säger jag hellre tantigt än mjukisbyxor - om tantigt är samma som prydligt.
För att utveckla ämnet. Jag tycker att man kan vara prydlig inom många olika stilar, ja nästan alla. Tänk bara på en man i kostym, han kan se väldigt prydlig ut eller ofantligt hafsig beroende på kostymens snitt, skrynkelgrad, huruvida trådar hänger lösa etc etc. Ett popsnöre kan se oerhört prydlig ut. Det handlar om hur man bär upp kläderna om de är rena, stukna och framförallt sitter rätt. Mjukisbyxor är jag dock mycket tveksam till huruvida de någonsin kan anses som prydliga på stan - i rätt miljö - alltså hemma kan de nog mycket väl vara prydliga.
Lol, skulle förmodligen inte lägga märke till att någon jag mötte på stan hade mysbyxor på sig om jag inte medvetet tittade efter det...
Jag arbetar på museum. I helgen så kom det en pappa med ungar, pappan hade just grå mjukisbykor på sig. Han hade även en grå huvtröja och svart jacka på sig. Strax efter så kom mannens kompis med barn. Även denna pappa hade grå mjukisbyxor, huvtröja och svart jacka!
inte snyggt, men har inte emot det.
föredrar dock svarta :)
Det är skitfult. Men eftersom jag inte bryr mig om ifall jag är ful ibland så har det hänt att jag rört mig ute bland folk i sådana ting.
Det är så fruktansvärt fult och ser ut som om man inte bryr sig alls om hur man ser ut! Blä...
Fult och fjortisaktigt,men ack så skönt! Inget jag själv går runt i förutom hemma, då har jag alltid mjukis eller leggings.