• lenab

Ensam tonårsmamma utan barn

Jag undrar om det finns någon annan mamma därute som har barn som bor hos pappan på heltid. Har 4 barn varav den yngsta är en tonårsson som valt att bo hos pappan på heltid. De övriga tre har flyttat hemifrån. Jag träffar sonen ca 2-3 timmar i månaden. Han svarar inte när jag ringer och umgänget blir bara mindre och mindre. Vad ska jag göra? Barnen har betytt allt för mig och det här håller på att knäcka mig totalt. Och ja, jag har pratat med sonen. Pappan och jag kan däremot inte samtala.

• Svar på tråden Ensam tonårsmamma utan barn
  • LivL

Men TS, hur har det blivit såhär??

*kramar om* 

• lenab

jag bröt upp från en mkt lång relation som gått på mindre än tomgång i många år.jag har försökt förklarat för barnen med så milda ord som möjligt utan att svartmåla fadern. det är ingen tredje part inblandad (otrohet) och just nu sitter jag på skolbänken = ekonomi starkt begränsad. pappan är den "övergivne" och har utnytjjat den situationen. han har flyttat till stan och sprider pengar kring sig och barnen. klart som tusan att sonen tycker det är häftigt. han fyller 17 snart.

• lenab

Anna: var du medverkande i beslutet, har du någon kontakt med sonen?

• Anna 84

jag har inte med värcka i beslutet utan det vart att pappa sa att det bäst så att han flytta med honom när vi separera å jag träffa väl min son ca tre gånger i månaden

Svar på tråden Ensam tonårsmamma utan barn