Inskolning av 1-åring
Hej! Min son fyller 1 nästa månad, mars, och börjar på förskola i april Han har en äldre syster som redan går där, det är en liten förskola endast 2 avdeln, så dom kommer säkert ses en hel del vilket känns bra!
Min dotter skolades in då hon var 14 månader och allt gick kanonbra. Hon va tidig me allt, gick, åt och sov bra så jag va inte alls orolig. Nu med sonen däremot, är jag det! =/
Han äter jättedåligt, får knappt i honom annat än gröt och välling många av dagarna!
Hur kommer detta gå på förskolan tror du? Tror du han kommer lära sig äta maten (han är knappt intresserad av vår mat alls) när andra barnen äter? Han har ju sin syster här hemma som äter bra..
Även sovtiderna har vi problem med. Nu sover han en gång på fm och en gång på em. Tycker du jag ska träna på "dagistiderna" och hålla ut fm, lunch och att han sen får sova redan nu innan inskolningen?
Jag vet att allt detta löste sig jättebra med dottern i samma ålder (kommer dock inte ihåg att jag hade dessa problemen) men sonen känns så mkt mer bebis än va hon gjorde =/
tacksam för tips! Mvh N
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 11:13
Tillägger att han HAR varit bra på att äta! Det kanske bara är en period där han tröttnat på barnmatspureerna och inte riktigt fått upp intresset för vår riktiga mat än men.. Tycker ändå detta är jobbigt.
Hur ska jag kunna lämna han på dagarna och veta att han inte äter nått = blir på grinigt humör, samt är så trött så han somnar/är grinig till lunchen och inte får i sig nån mat pga det??? =/