• princess of hearts

Förskola med genustänk i Uppsala?

Vi har kört fast.. Är det någon som vet förskolor i Uppsala som arbetar genusinriktat/med genusprofil? Eller bara arbetar väldigt bra med jämställdhet utan att ha det som uttalad profil? Det bör finnas, men jag hittar inte något någonstans.

• Svar på tråden Förskola med genustänk i Uppsala?
  • Adnil76

Puffar lite för denna tråd... Vi är i samma sits. Verkar inte finnas någon... :(

• barefoot

Hej!
    Vi planerar starta familjenätverk i Norby och bli dagmmama och dagpappa. Genus stod förr först på listan när gäller frågor kring barn. Nu när lillebror har en massa allergier har detta hamnat i fokus och hälsa, utevistelse, hemlagad ekologisk mat är det som blivit viktigast i vår "profil". Men alla tankar kring genus finns ju fortfarande kvar och förhoppningsvis kommer min man nu att bli Uppsalas första dagpappa... Våra egna barn är f 06 och 09 och vi söäker två barn till till familjedaghemmet, startar till hösten. Välkomme att höra av er om ni har frågor eller så...
    Allt gott!

• litedesperatpågenustänk

Är det någon som har något som helst tips på förskola där man jobbar ens en anings genusmedvetet? Är trött på att få mitt barn beskrivet utefter sitt kön...

• Elin 834

På Pinneman som är en ur och skur förskola pratar dom mycket om genus. Men den ligger i vattholma .

Svar på tråden Förskola med genustänk i Uppsala?