• Anonym (fundersam)

    Har aldrig haft barnvakt till vår dotter som är 10 månader - dina erfarenheter av hur det går på förskolan

    Som sagt, vår dotter har aldrig haft barnvakt för vi har helt enkelt inte haft ngt behov av detta. Kommer detta innebära att det blir "jobbigare" för henne att börja på förskola? Har du nåhgra erfarenheter av detta?

    tack på förhand!

  • Svar på tråden Har aldrig haft barnvakt till vår dotter som är 10 månader - dina erfarenheter av hur det går på förskolan
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Nej jag tror inte att det blir jobbigare för barnet utan kanske till och med lättare om barnet känner trygghet hos fler människor än föräldrarna.
    Det viktiga är att ni som föräldrar vill lämna ert barn till barnvakt. Vill ni inte, så tycker jag ni ska vänta tills ni känner er redo.
    Mvh Inger

  • Anonym (fundersam)

    Hmmm - menar du att det blir lättare för henne om hon är van vid att ha barnvakt?

    Tack för ditt svar!

  • Förskolepedagogen

    ja, jag tror att det är bra för barn att ha fler vuxna som de känner trygghet och tillit till.Däremot har jag ingen åsikt om när, åldersmässigt det är dax att lämna till barnvakt.
    Mvh Inger

Svar på tråden Har aldrig haft barnvakt till vår dotter som är 10 månader - dina erfarenheter av hur det går på förskolan