• enlitenbitkaka

    Volvo v70 diesel?

    Dessa j**la bilproblem....är så TRÖTT på att leta efter den ultimata bilen. Fick hem vår nya (!) Opel Astra Sport (halvkombi) i början av november, i mitten av november testar jag positivt och vi ska bli föräldrar i juli. Summa summarum: vi måste byta bil.

    Vi har hund och behöver en bil med stort bagageutrymme för att få in alla grejer. Och valet har hittils fallit på Volvo v70 pga det stora kantiga bagageutrymmet.

    Någon som har en v70 diesel (nya karossen) antingen 2.0 eller 2.4 som vill recensera både vad gäller bränselförbrukning, ytrymme, komfort och problem som uppstått! Shoot!


    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Volvo v70 diesel?
  • enlitenbitkaka

    Lite

    Tack för tipset! Ska absolut kika! Men är fortfarande intresserad av att höra vad en "inkörd" v70 drar för en familj....diesel drar ju alltid lite mer när de är nya än när man kört dem några tusen mil.


    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Auctoritas
    enlitenbitkaka skrev 2011-02-22 18:14:53 följande:
    Lite

    Tack för tipset! Ska absolut kika! Men är fortfarande intresserad av att höra vad en "inkörd" v70 drar för en familj....diesel drar ju alltid lite mer när de är nya än när man kört dem några tusen mil.
    Inte moderna bilar särskilt mycket. Däremot brukar det stämma för bensinare.
    Argumentum ad rem
  • Rabarbapuppa

    Jag har personligen ingen kunskap om ifall bilar drar mer när de är nya jämfört med när de är gamla, så där är jag indifferent, men det kan ju för skojs skull vara kul att huvudräkna lite om det nu är så.


    Om man räknar på att bilen inte är "ny" längre efter säg.. 3000 mil, och att den skulle dra så mycket som 0,1 liter mer/mil som "ny" jämfört med "inkörd", så blir det ju nånstans runt drygt en krona mer per mil i de 3000 första milen.


    Är det verkligen intressant över huvudtaget?


    Det råder nån slags bränslekonsumtions-hysteri, men det är sällan nån som räknar. Bil är ju alltid svindyrt, det vet vi ju, så drygt en spänn dyrare per mil som nybil är ju fullständigt skitsaksamma.


    Man bör ju fråga sig hur man använder bilen istället. Kör mindre så minskar de rörliga kostnaderna.


    Aja, det är bara jag..

Svar på tråden Volvo v70 diesel?