Testat + , när ultra-ljud?
Hej! Vad jag har förstått så gör man ett ultra-ljud efter man testat ett +. Men hur lång tid efter? kram
Hej! Vad jag har förstått så gör man ett ultra-ljud efter man testat ett +. Men hur lång tid efter? kram
Jag gjorde ultraljud i v 18!
rutinultraljudet görs v 17-20 beroende på vart man bor!
är man annars orolig, haft blödningar brukar man ha rätt till VUL, hos gyn
Men ska man inte kolla så att ägget har fäst rätt?
testade + den 23 å skall göra mitt första de 15/12.
kram
Jadu, man kan kolla upp bebisen om hjärtat slår efter man fått/haft blödningar eller haft mkt missfall kan man få rätt till tidiga VUL, annars görs inget ultraljud förrns v 17-20
3 veckor efter BM dagen..
vid IVF
kram
GRATTIS, jag tror det är 3 veckor efter test.
Dessvärre är det endast vid komplikationer som du gör ultraljud tidigare och oftare än vecka 17-20 dvs rutinultraljudet. Eller om du väntar tvillingar. Då får du också gå ofta har jag hört.
Vår klinik bokar vul ungefär tre veckor efter man testat +. För att kolla att ägget fäst rätt och att det är en äkta graviditet och inte tom hinsäck ody.
Vi testade + den 20 nov, vul blir 13 dec.
ok då vet jag. En fråga till , hur stor risk är det att få missfall? är liv-rädd varje gång jag går på toa.
Till mig sa de att vi löper samma risk som alla andra nygravida.
Dvs störst risk vecka 9-12. Procenten skiftar mellan 10-30% risk (de är de siffror jag sett, vet inte varför de varierar så, antar att det inte finns någon fast statisitk) för missfall vid bekräftad graviditet. Efter vecka 12 är det väldigt ovanligt under 3%.
oj! det är rätt hög risk då.
De första veckorna är det det. Fast jag föredrar att se det som att vi har 70-90% chans att allt går bra
Jag gjorde också vul i vecka 7 men det var nog bara för att ta reda på hur långt jag var eftersom min mens hade utblivit pga mf innan. Sen har jag gjort ett ul på inskrivningen och jag har också fått göra ett ul i vecka 18.
jag ska göra fler ul men det är för jag går privat i HBG annars om man inte går privat får man bara ett ul (V17-18) om det inte finns någon anledning.
Jag menar alltså bara i hbg - helsingborg
Spallen: Jag misstänker att jag är gravid (jippi!!!!Måtte det vara så....), ska testa 2/12 och pratade med min läkare idag. Hon ville att jag skulle komma till henne i grav.vecka 7 för VUL, för att se hur det fäst, hur det ligger - så det ser nog olika ut från olika fall.