• spallen

knäpp efter +

Hej jag har äntligen testat +, men jag tror att jag ska bli knäpp . Är livrädd varje gång jag går på toa , är rädd att lyfta tungt på jobbet , vill helst inte ha sex osv. Nån mer som känner så här? Man har ju kämpat så länge för detta, så det är väl därför man är så löjlig. kram

• Svar på tråden knäpp efter +
  • annaerika

jag är helt paniskt rädd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• spallen

Ja visst är det jobbigt ,jag har till och med svårt att sova på natten. Drömmer om bebisar hela tiden

• Thalis

Jag sällar mig till denna grupp!

Varje gång det hugger till springer jag till toa för att se om det kommer blod!
    Kan inte njuta av att vara gravid igen! Har flera missfall bakom mig!

• stjärnströssel

ja kommer med oxå..det är jättejobbigt..
    fick presis världens värk...
    nä..detta e fan inte kul!!

• spallen

När testade ni + ? Har ni tunga arbeten? Jag har det, och jag får ont i magen när jag bär tungt eller är stressad. Man går runt med en orolig känsla hela tiden.

• stjärnströssel

ja jag har lite tufft arbete ibland..jobbar med hundar..å då måste man ta i men både rösten å kroppen

men jag tröstar mig med att det förhoppningsvis blir ett "vanligt" missfall då (hade ett utomhavandeskap förut)..nu e det förmodligen något fel om något händer..det som e surt är att man gått upp i vikt å ändå trotts att man (jag räknar med att få missfall)
    så har man ju varit lite annorlunda nu i en vecka..vågar inte heller ha sex tex...
    skit jobbigt!!bläää!!

har en vännina som presis gått igenom sitt 3..så jag e jätte negativ..

• Thalis

Jag testade den 25/11,alltså för en vecka sedan.
    tungt arbete,nix jag jobbar på kontor,och sitter mest hela dagen.
    Har också upplevt ont i magen men mest övre delen av magen samt sidorna!
    Går också och är orolig!

• stjärnströssel

ja dom säger det..livmodern växer..

• Thalis

Min läkare har sagt att eftersom man får en massa hormoner i kroppen vid graviditet,så förändras en hel del!
    Han menar också att det onda i magen kan ha med tarmarna att göra och inte med missfall! Ibland kan det vara svårt att lokalisera smärtan och därför tror man det värsta!
    Speciellt om man haft missfall förut!

• Innova

Hej på dig tjejen

Du är inte knäpp......

Du är inte konstig .....

Du är mänsklig och normal.....

Vi människor är sådana till vår natur......

Jag bär på samma oro.....samma känslor som du......

Dagarna kryper fram och man känner efter hela tiden och tycker att nu kommer det nog lite blod..... springer på toa stup i kvarten och kontrollerar...... Man är så rädd att det skall gå illa..... Något jag dock lärt mig efter alla gånger är att går det illa så går det.... Det finns inget man kan göra hur gärna man än vill.......Är det ett starkt friskt barn så stannar det kvar...... Hoppas du har någon som du kan prata med om din oro för det hjälper..... Alla på mitt jobb plus chefen vet om min historia och stöttar mig till hundra procent och det har hjälpt mig oerhört att inte behöva gå omkring och låtsas att allt känns ok...... Men det är inte alla som har det så......

Jag och min sambo har alltid varit väldigt öppna med vårt problem och pratar om det.... det har hjälpt oss otroligt mycket psykiskt eftersom alla i vår närhet under de senaste fyra åren har fått ett eller två barn.

Vi hoppas att det är dax nu för vår fighter =) att flytta ner till oss....

Kram Innova

• ScreamJP

Hej! Var nog i typ 19-20 veckan innnan jag maniskt slutade kontrollera att jag inte blödde -varenda gågn jag gick på toa var jag orolig Ironiskt nog var det i samband med en mindre blödning som jag "slutade" oroa mej... Insåg då att det inte finns något man kan göra och att man missar så mycket av det fantastiska en graviditet innebär när man inte tillåter sig att njuta fullt ut

Naturen har sin gång men vi IVF-are är nog extra utsatta för oron när vi fått uppleva så mycket motgångar innan det efterlängtade plusset.

Är by-the-way i vecka 29 nu och har precis beställt barnvagn, det här kommer nog att hända -nu vågar jag faktiskt tro att vi ska bli föräldrar

Lycka till och njut. För att citera ett gammalt inlägg här på FL: Du väntar barn och inte missfall!

Kramar från mej

• spallen

Man är ju så rädd att det ska gå åt skogen. Jag tänker att jag har två chanser i livet, och att alla som är "normala" har en chans varje månad. Det är ju inte så konstigt att man känner sig stressad inombords. Men jag ska försöka att ta en dag i taget. Vilken härlig känsla att gå och titta på barnvagnar , lycka till!!!!!

Svar på tråden knäpp efter +