Avsky för sex
Hej!
Jag undrar varför min sexlust försvann. Jag började känna mig äcklad och känna avsky för sex.
Kan det bli så av att man har fått barn?
Eller är det troligare att det beror på att min sambo inte lät mig få mer än 1 vecka utan sex efter förlossning (kejsarsnitt )
Vi försökte efter 1 vecka och jag fick ont trots att det blivit snitt. Jag sa till honom att det inte går för det gjorde för ont, men han försökte och försökte tills mina tårar kom. Då blev han förbannad och sa att det var förnedrande för honom, och sen gick han bara därifrån.
Smärtan avtog efter några veckor, men jag kände mig ömtålig på något sätt inuti.
Jag ställde upp på sex för husfridens skull i 1,5 år. Jag kände mig så äcklad och ledsen under tiden. Det hände flera ggr att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka, och då slutade det med att han blev förbannad.
Är det troligt att det är därför jag började äcklas av sex.
Min sambo trodde att min sexlust försvann pga att jag hade förlossningsskräck både innan och under graviditeten.
Jag började hata sex. Mådde dåligt av bara tanken.
Ska också tillägga att han utsatte mig för psykisk misshandel och att jag har lämnat honom. Men frågorna finns kvar.
Tack på förhand. Mvh Ledsen