• Ferrari72

    Nu är jag riktigt arg!!!!

    Var det någon mer som såg " Den hemliga miljonären " igår på femman? Jag gjorde det. Hon Salka som miljonärskan hette åkte till Rosengård för att  i slutändan hitta nån att ge bort pengar tll. Hon blev bemött med hot och fula kommentarer och var rädd, det slutade med att tv-teamet flyttade henne till ett hotellrum för att hennes säkerhet var i fara. Jag kan fan inte förstå hur hon i slutändan trots all denna skit och otacksamhet hon fick utstå gav några av dessa invånare pengar ur sin egen ficka, så att dom också kunde få hitta på nåt kul. Hallå!! Dom var INTE värda hennes pengar. Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att inte kanal 5 bröt hela skiten redan från början när hoten haglade över henne. Vilket otacksamt jävla pack, jag blir så jävla arg! Nån mer som reagerat på detta? Eller vågar ni inte?

  • Svar på tråden Nu är jag riktigt arg!!!!
  • Fru U

    Jag missade att du skrev som invånare. Så du har bott på Rosengård? Ramels väg då kanske?


    Läs lite avhandlingar. Prata med de som bor där och de som jobbar där. Öppna ögonen för att allt inte är så hemskt så media vill göra gällande.


    Ja det finns problem på Rosengård men det är att förneka möjligheterna till förbättringar genom att påstå att Rosengård bara är höghus och att de flesta uppbär bidrag.


    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Ferrari72
    Fru U skrev 2011-02-24 14:48:06 följande:
    Jag har inte nämnt Hindby. Som sagt sluta lägga in saker jag inte skrivit!

    Rosengård består utav 4 delar och inte fem (jag råkar alltid räkna med håkanstorpsvillorna). Rosengård är INTE bara höghusen.

    Hur har du studerat det? Genom att du bodde i Malmö?

    Du har som sagt ingen aning om hur Rosengård verkligen ser ut. Vilka som bor här.

    Du pratar enbart om typ bennets väg och området kring Rosengårdsskolan och det är EN del av Rosengård, inte HELA Rosengård.

    Men det kvittar för du vill inte ändra din uppfattning.
    och vem är inlägget tillägnat??
  • Fru U
    Ferrari72 skrev 2011-02-24 14:58:50 följande:
    Jag tror det pratas i nattmössan här inne......
    När var du senast på Rosengård?
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • I Blackrose I
    Ferrari72 skrev 2011-02-24 14:26:58 följande:
    Jag har aldrig nämnt invandrare. Sluta påstå att jag gjort det! Det blir bara löjligt att försöka smutskasta mej!
    Men förklara vad du menar med första uttalandet och sluta dumförklara dig. Det är redan gjort för länge sen.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • LMJ

    Jag har ingen som helst anknytning till Malmö o vet ingenting om Rosengård, men jag reagerade på att Invandrargänget bestämde vem som skulle få vara där o om dom fick filma o allt..  Det har blivit som i USA, dom har tagit över vissa stadsdelar, precis som Narkotika kungarna o gängen i Usa.. Vidrigt o behöva ha det så i Sverige nu oxå..!!

  • Ferrari72
    Fru U skrev 2011-02-24 15:05:48 följande:
    När var du senast på Rosengård?
    jag skrev att det nog pratas i nattmössan här........
  • Ferrari72
    I Blackrose I skrev 2011-02-24 15:45:27 följande:
    Men förklara vad du menar med första uttalandet och sluta dumförklara dig. Det är redan gjort för länge sen.
    I Blackrose I skrev 2011-02-24 15:45:27 följande:
    Men förklara vad du menar med första uttalandet och sluta dumförklara dig. Det är redan gjort för länge sen.
    Vilket inlägg menar du? Dumförklara??
  • I Blackrose I
    Ferrari72 skrev 2011-02-24 19:28:22 följande:
    Vilket inlägg menar du? Dumförklara??
    Puss på dig. Nalle
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Fru U
    Ferrari72 skrev 2011-02-24 19:19:28 följande:
    jag skrev att det nog pratas i nattmössan här........
    Ja,och jag frågade när du var på Rosengård sist men du har med all sannolikhet aldrig satt din fot i området eftersom du inte svarar
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • JaneDoe10

    Men TS! Dom som bor i Rosengård har faktiskt haft trasiga leksaker och uppförsbacke till skolan och MÅSTE få bete sig så. Det är en rättighet man har när man själv är "utsatt"


    ♥ Vecka 37♥ BF 19 Mars ♥
  • statisk

    Inte för att vara sån, men TS har faktiskt inte skrivit något om invandrare. Hon anser att allt "pack" har samlats i Rosengård.
    Sen att Rose tolkar det som invandrare får väl stå för henne, tänker jag.

  • Auctoritas
    Fru U skrev 2011-02-24 14:48:06 följande:
    Jag har inte nämnt Hindby. Som sagt sluta lägga in saker jag inte skrivit!

    Rosengård består utav 4 delar och inte fem (jag råkar alltid räkna med håkanstorpsvillorna). Rosengård är INTE bara höghusen.

    Hur har du studerat det? Genom att du bodde i Malmö?

    Du har som sagt ingen aning om hur Rosengård verkligen ser ut. Vilka som bor här.

    Du pratar enbart om typ bennets väg och området kring Rosengårdsskolan och det är EN del av Rosengård, inte HELA Rosengård.

    Men det kvittar för du vill inte ändra din uppfattning.
    Och vad fan vet du om det på ren svenska? Jag känner både svenskar som bott där från början och invandrare som bor där nu. Både i gamla Rosengårdsstan och höghusghettot. Kanske just därför jag kan göra en kontrastiv jämförelse. Varför skall jag ändra uppfattning? Du vet ju inte ett smack om vad du pratar om.
    Argumentum ad rem
  • Auctoritas
    Fru U skrev 2011-02-24 14:52:07 följande:

    Jag missade att du skrev som invånare. Så du har bott på Rosengård? Ramels väg då kanske?


    Läs lite avhandlingar. Prata med de som bor där och de som jobbar där. Öppna ögonen för att allt inte är så hemskt så media vill göra gällande.


    Ja det finns problem på Rosengård men det är att förneka möjligheterna till förbättringar genom att påstå att Rosengård bara är höghus och att de flesta uppbär bidrag.


    Se över läskunnigheten, det stod klart och tydligt som boende i Malmö i mitt inlägg, inte Rosengård.

    Argumentum ad rem
  • Auctoritas
    JaneDoe10 skrev 2011-02-24 20:56:26 följande:
    Men TS! Dom som bor i Rosengård har faktiskt haft trasiga leksaker och uppförsbacke till skolan och MÅSTE få bete sig så. Det är en rättighet man har när man själv är "utsatt"
    Argumentum ad rem
  • Ferrari72
    statisk skrev 2011-02-24 21:34:20 följande:
    Inte för att vara sån, men TS har faktiskt inte skrivit något om invandrare. Hon anser att allt "pack" har samlats i Rosengård.
    Sen att Rose tolkar det som invandrare får väl stå för henne, tänker jag.
    TACK!! Äntligen!
  • jennnyberg

    Upprörd,förbannad och äcklad över deras beteende e bara en liten del av vad jag känner när jag såg programmet.

  • Auctoritas

    MALMÖ

    ..I januari märktes en kraftig uppgång av antalet personrån. Polisen gick så långt att de avrådde folk från att gå ensamma på vissa utsatta stråk, som Heleneholmsstigen. Den senaste månaden har rånvågen mattats av något och nu är man tillbaka på samma nivåer som 2010, vilket innebär i snitt två anmälda personrån om dagen.


    ..Förra året anmäldes totalt 782 personrån, vilket innebar en ökning från föregående år. Samma år hittade man en misstänkt gärningsman i 327 fall. Bara fem av dessa var kvinnor.


    Rånen är spridda över hela staden.


    http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1396055/Vuxna-ranare-harjar-i-stan.html
    Argumentum ad rem
Svar på tråden Nu är jag riktigt arg!!!!