• emoni23

egen företagare ENSAM

Japp jag har mitt enga fotoföretag (emlafoto.com för er som e nyfikna).

jag har blivit gravid nu och vet inte alls hur jag ska lösa det med företaget min sambo är ju hemma 3 dagar i veckan han säger att jag kan ta porträtt i studion och bröllop och liknande.

antar att jag får ta bort heldagsbröllop 1-5 timmar kan man ju alltid vara borta från hemmet.

men det som jag fotar mest är ju fastigheter till mäklare det är ju det som jag lever på, har ingen aning om hur jag ska lösa den biten vet ju inte ens hur länge jag kommer orka plåta när jag är gravid och när jag fått barnet vem ska fota då? jag har ju fått bra kontakter och samarbeten vill inte bara lägga ner allt som jag kämpat för.

sambon ska öppna restaurang så då kommer jag ev jobba där, antingen struntar jag i mäklarna och bara fotar det jag gillar dvs gravida, barn o bröllop men det kan man tyvärr inte leva på....

mycket funderingar... 

• Svar på tråden egen företagare ENSAM
  • solskina

Men vem säger att du måste vara föräldra ledig på helt tid efter förlossningen?
    Jag var på bb i 4 dagar sedan var jag och babyn på jobbet tillsammans. När han var 1år fick han dagis plats.

En liten sover ju mycket oc hen fastighet står ju kvar om du skulle behöva amma en stund.
    Jag hade även en praktikant som hjälp med både babyn och arbetet.

Det finns alltid lösningar.

• Mrs Moneybags

Du kanske kan hitta en nanny eller liknande som du kan ta med dig på jobb som kan passa babyn åt dig?
    Hur många timmar om dagen behöver du arbeta för att upprätthålla dina kontakter?

• emoni23

ja egentligen handlar det inte om överdrivet många timmar ni har rätt allt går att lösa men blir ju lite panik har ibland svårt att hinna och få ihop det redan nu och det lär ju inte bli lättare sedan men å andra sidan är inte mäklarfoto min dröm jag vill få mer jobb i studion barnfoto, gravida osv då kan man ta med sig lillen enklare och t.om göra en lekhörna i studion slipper släpa runt allt, så jag får helt enkelt satsa mer på studio känner jag rent spontant,...... 

jag tror kunder som kommer till en studio har mer tålamod om man skulle behöva amma, eller om bebisen skriker  än stressade mäklare så känner jag rent spontant... .)

tack för  era svar det värmde 

• solskina

Jag vet en frissa som hade sin baby med på jobbet, fungerade jätte bra det med.

Jag hade ju hunddagis. Så vi hade ju massor av plats åt han och hans saker.

Sedan är inte barnflickor så svårt att få tag på.

• emoni23

nä det har du rätt i nu känns det lite lättare tack för svaren kändes lite hopplöst häromdagen.

Svar på tråden egen företagare ENSAM