• Super blondinen

Problem med läkande blöja

Hej alla se om nån kan hjälpa mig vad som är fel och om nån varit med om samma problem.

Problem:
    Varje gång våran dotter på 3år vaknanr ( på morgon) så är bodyn fuktig i grenen men inte sängen.
    Och det luktar kiss från fukten,
    Hur kan bodyn bli fuktig men inte sängen?
    Har testat olika blöjor och bodysar men råkar ut för det här nästan varje morgon.

Nå fler som råkat ut för det här??

Vad är det för fel?

• Svar på tråden Problem med läkande blöja
  • Nyfiken gul

hur ser resten av blöjan ut?

jag som har tre pojkar tänker direkt att det beror på hur hon sover helt enkelt.. hon kanske ligger på ett särskilt sätt i sängen eller rör på sig på något särskilt sätt så att bodyn blir kissig.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Super blondinen

Resten av blöjan ser ut så som den brukar göra. ( Hela fuktig) Verkar som hon sover på rygg nästan hela tiden.
    Hur ser eran ut.

• Nyfiken gul

kan det vara så enkelt att det blir kissigt där för att bodyn trycker på blöjan just där?

mina pojkar har sovit med pyjamas på sig och aldrig haft något sånt problem - min yngsta sov i body när det var som varmast på sommaren när han var nyfödd och han kunde få kissig gren på bodyn men jag tolkade det som att det tryckte på blöjan just där och just där kissar man ju som mest också.

så om du byter plagg att sova i - hur blir det då?

• Super blondinen

Ne he hon kom nyss och nu var mjukis byxorna blöta i grenen i stället.

Nä blir utan byxor i morgon o bara t tröja.

• Nyfiken gul

hur länge har hon samma blöja?

läcker det för att blöjan helt enkelt är full?

• Super blondinen

vi bytter på henne vid mid natt.
    Hon har Libero comfort fit nr 7 på natten.

• Nyfiken gul

dagens blöjor är så pass bra gjorda att dom inte ska läcka förrän dom är riktigt full. Så är förmodligen fallet hos er.  Hon kissar förmodligen så pass mycket att hon fyller en blöja även fast ni byter på henne.

Äter hon välling/ersättning/ammas på natten eller däromkring?  Sånt bidrar förstås extra till att hon kissar ner sig.
    Välling framförallt är urindrivande... 200 ml välling gör att man kissar ungefär det dubbla....

Victor är 2½ år och har slutat med välling på natten och det är numera väldigt sällan han har nerkissade blöjor på morgonen. Han har vanliga billiga ICA-blöjor på sig.

• Super blondinen

Hon får ingen välle till natten.

Hon får i ställe ca 250ml vatten eller saft soppa. som hon har för natten. 

• clembke

Kan inte vara så att blöjan (storleken) inte funka längre? Hon kanske behöver en strl som är större? Om det finns vill säga, har själv inte kommit upp till den strl än.
    Med mina har jag inte alltid kunnat gå på strl så min yngsta son har haft blöjor från 10kg sen han vägde runt 8 kg. Den strl han egentligen skulle ha läckte o satt inte bra så vi ökade en storlek o dom har funkat perfekt...

• Super blondinen

finnes tyvärr ingen större.

Hon har storlek 6 på dagen på byxan och stora systers natt blöja på natten som är liber Comfort fit knäpp/ Tape blöja på natten.

Men det är ju bara bodyn som varit våt och inte sängen precis som om det skulle dunsta / gå igenom blöjan.

• Nyfiken gul
    Super blondinen skrev 2011-02-24 18:38:44 följande:

Hon får ingen välle till natten.

Hon får i ställe ca 250ml vatten eller saft soppa. som hon har för natten. 

Fast det är ju vätska det också och saftsoppa är ju otroligt mycket socker i som ju är vätskedrivande.
  • tokar86a
    Nyfiken gul skrev 2011-02-24 18:24:04 följande:
    dagens blöjor är så pass bra gjorda att dom inte ska läcka förrän dom är riktigt full. Så är förmodligen fallet hos er.  Hon kissar förmodligen så pass mycket att hon fyller en blöja även fast ni byter på henne.

Äter hon välling/ersättning/ammas på natten eller däromkring?  Sånt bidrar förstås extra till att hon kissar ner sig.
    Välling framförallt är urindrivande... 200 ml välling gör att man kissar ungefär det dubbla....

Victor är 2½ år och har slutat med välling på natten och det är numera väldigt sällan han har nerkissade blöjor på morgonen. Han har vanliga billiga ICA-blöjor på sig.
    Hur kan det komma sig att välling är urindrivande? Det viste jag inte om.
Svar på tråden Problem med läkande blöja