• Tiiara

Homo/bi tjejer? Var hittar man dom??

Hej hej!
    Vet inte riktigt var jag ska börja..
    Jag upptäckte att jag var bisexuell när jag var 15-16 år. När jag var 18 fick jag en underbar dotter, men förhållandet med pappan fungerade inte. Nu har jag varit singel från och till i nästan 2 år. (Har försökt med min dotters pappa några gånger..).
    Grejen är att jag är så j***a trött på att vara singel och vill verkligen bli tsm med en tjej. Men var hittar man dom? Jag har nog gått och blivit medlem på alla dejtingsidor som finns men utan framgång.

• Svar på tråden Homo/bi tjejer? Var hittar man dom??
  • Tiiara
    Barnlängtan1 skrev 2011-04-18 14:58:38 följande:
    Jag håller med dig vart hittar man flatorna någonstans??är med på qx.. men så fort man börjar nämna sina barn flyr alla.. så tråkigt..itne lätt ragga heller... vi med barn vill med ha kärlek och trygg relation.

Jag håller med. Vad är det med folk som gör dem så rädda för barn? Varför skrämmer det dem? Om jag inte hade haft barn hade jag inte haft något emot att vara tsm med någon som hade barn. Ett ganska stort problem, som jag kan känna, är att tjejer i min ålder inte är särskilt mogna. De flesta lever för att festa och sånt just nu.
    litenros skrev 2011-04-13 23:16:22 följande:
    hej har du lyckats hitta nån? :) förstår ju vad du menar det är inte enkelt precis med typ dateingsajter..allt är inriktat på sex.. men verkar ju som en del faktiskt lyckas :)

Jag har inte hittat någon än.. Jag dejtade faktiskt en tjej ett tag, men det visade sig att hon hde stora drogproblem, och sånt vill jag inte ha i närheten av min familj. :/ Jag är medlem på varenda dateingsida som finns känns det som, men det är värdelöst omman inte betalar, och jag tycker inte att man ska behöva betala för kärlek :/
    Platypus skrev 2011-07-02 01:10:31 följande:
    Mmm väldigt svårt är det.Någon ide om hur man ska göra det? En grupp här på FL kanske? 

Låter som en riktigt bra idé. Har faktiskt tänkt i samma bana. Vad säger ni om att skapa en ny "dateing-tråd" för oss homo/bi-tjejer? ;) Man skulle kunna lägga in någon sorts kontaktannons eller åtminstone berätta lite om sig själva och se om någon biter på det ;P så kanske någon hittar oss, eller vi hittar någon =) Kram till er alla!
  • Sophia b

Tyvärr blir försök till "kontaktannons" stoppade här på FL men om någon har en idé hur det ska genomföras får den gärna träda fram. Jag skulle absolut annonsera....

• Tiiara

Ok men vafan, bara berätta lite om er själva i stället då =) om inte annat, så hade det varit kul att lära känna er!

• Sophia b

Man kan ju lite oskyldigt hänvisa till sin egen sida här på FL.... (titta gärna in...)

• Anonym (Bi i gbg)

Ja, jag undrar vart alla i homo/bi vänner i Göteorg finns på för forum. Inte mycket som händer inne på qx, speciellt inte när man har barn som jag...

• Sophia b

Hittar inget forum på qx, är jag bilnd?

• Khitele

Bisexuell poly med barn men vill gärna ha fler barn.

Vet hur otroligt svårt det är att hitta någon, speciellt då jag oftast bara finner tjejer som ogillar tjejer som mig.

Börjar man nämna intressen som new age, feng-shui, drömfångare och annat sånt så är det än färre som skulle kunna gilla en verkar det som (vars håller alla sådana tjejer till?).

Sedan så förklarar man att man har asperger och då försvinner fort som attan  om det nu var någon kvar...

• Anonym (Bi i gbg)
    Khitele skrev 2011-07-26 20:17:59 följande:
    Bisexuell poly med barn men vill gärna ha fler barn.

Vet hur otroligt svårt det är att hitta någon, speciellt då jag oftast bara finner tjejer som ogillar tjejer som mig.

Börjar man nämna intressen som new age, feng-shui, drömfångare och annat sånt så är det än färre som skulle kunna gilla en verkar det som (vars håller alla sådana tjejer till?).

Sedan så förklarar man att man har asperger och då försvinner fort som attan  om det nu var någon kvar...
    Åh, vi delar samma intressen du och jag! Säg nu bara att du bor nära Göteborg....?
  • Tiiara
    Sophia b skrev 2011-07-24 19:27:24 följande:
    Tyvärr blir försök till "kontaktannons" stoppade här på FL men om någon har en idé hur det ska genomföras får den gärna träda fram. Jag skulle absolut annonsera....
    Jag har sett andra forum här på FL som liknar kontaktannonser väldigt mycket. T.ex. "Desperata mammor" eller vad den heter, har visst blivit ganska stor. Ska nog ta och läsa igenom reglerna ordentligt. :P Återkommer när jag vet mer.
  • HäckHäxan
    Platypus skrev 2011-07-02 01:10:31 följande:
    Mmm väldigt svårt är det.

Någon ide om hur man ska göra det? En grupp här på FL kanske? 
    Varför inte, en tråd för bisexuella singlar?

Det finns en hel del bisexuella kvinnor på FL TS så egentlgen borde du kunna få en träff av någon som vill samma som dig, även här inne

Lycka till
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Platypus
    HäxanSurtant skrev 2011-08-10 15:21:33 följande:
    Varför inte, en tråd för bisexuella singlar?

Det finns en hel del bisexuella kvinnor på FL TS så egentlgen borde du kunna få en träff av någon som vill samma som dig, även här inne

Lycka till
    Måste man vara singel?
  • Anonym (kärlek på nätet)

Apropå nätdejting tänkte jag bara säga att det kan funka!! När man minst anar det! Efter åratals letande efter KÄRLEKEN så dök hon upp på ett jättefånigt nätforum (ej svenskt) och efter lite snack så bestämde vi oss för att ses direkt, samma helg. Fika, middag och hela natten tillsammans, och nu efter snart tre år är vi fortfarande tillsammans och minst lika kära..

Detta ville jag mest berätta för att när vi träffades hade jag verkligen gett upp. Jag letade bara efter sex (efter alltför lång singel-avhållsamhet) men efter så många försök och olyckliga förälskelser så hittade jag någon som passade mig så otroligt bra..!!! ^^

Lycka till alla som letar.. <3

• FruZäll

Myrkotten: har adhd, drag av Aspergers o autism vet hur hemskt de är iallafall i andras ögon fick dock min diagnos efter jag gift mig ;)

Svar på tråden Homo/bi tjejer? Var hittar man dom??