• NEsson

Håravfall!

Jag födde barn för tre månader sen och har sedan dess tappat JÄTTEMYCKET hår!

Har förstått att det är vanligt att man tappar mycket hår efter förlossning, men nu börjar jag bli orolig.
    Hårfästena hamnar bara högre och högre upp och hela lägenheten är full av hår!!!!

Någon som har något tips vad man kan göra? Finns det några vitaminer eller liknande man kan äta?
    Är tacksam för alla tips jag kan få för snart har jag väl inget hår kvarRynkar på näsan

När har det slutat för er andra som har tappat hår efter förlossningen?

• Svar på tråden Håravfall!
  • Nesss

Jag tappade verkligen mega mycket hår efter jag fick barn. Sjukt mycket. Men det stannade av efter ett tag. men jag var verkligen helt förstörd och trodde jag skulle sluta som flintis.
    På apoteket finns de ett tillskott som heter Priorin (stavning) som ska hjälpa håret att få tillbaka sitt vanliga jag efter perioder som barafödande. Har dock inte testat själv.

• NEsson
    Göllet skrev 2011-02-24 13:07:01 följande:
    Jag tappade verkligen mega mycket hår efter jag fick barn. Sjukt mycket. Men det stannade av efter ett tag. men jag var verkligen helt förstörd och trodde jag skulle sluta som flintis.
    På apoteket finns de ett tillskott som heter Priorin (stavning) som ska hjälpa håret att få tillbaka sitt vanliga jag efter perioder som barafödande. Har dock inte testat själv.
    Ja, det känns som att jag oxå kommer bli flintis. Hemskt!!! Och så är det väldigt elektriskt så när jag borstar så står håret rakt ut!Rynkar på näsan (Det som inte ramlat av när jag borstat)

Ah, kanske ska testa det då. Tack så jättemycket!!!:)
  • Meeee

Man kan uppleva att man tappar "extra" mycket hår efter förlossning för att man under graviditeten tappar mycket mindre hår än vanligt. 

Tycker du ändå de är för mycke så prata med dom på apoteket. Tror de finns vitaminer som man kan få för håret oxå. 

Oooerhört viktigt att veta vad man ska skriva här ....
  • NEsson
    19Sofia85 skrev 2011-02-24 13:29:59 följande:
    Man kan uppleva att man tappar "extra" mycket hår efter förlossning för att man under graviditeten tappar mycket mindre hår än vanligt. 

Tycker du ändå de är för mycke så prata med dom på apoteket. Tror de finns vitaminer som man kan få för håret oxå. 
    Jaha.. ja så kanske det kan vara. Tänkte inte på om jag tappade lite hår under graviditeten:)

Jag har tappat mycket hår i perioder, men så här mycket har jag aldrig tappat förut! Hela soffan är HELT FULL med hår bara jag suttit där en kväll. Helt sjukt!

Ja, jag får prata med dom där. Kul att höra om nån har testat nåt som har funkat.
Svar på tråden Håravfall!