• LeadingStar

Vilka skor ska jag ha till klänningen?

www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/ClassicWoman/_/N-f4bZ1z12k3qZ1z141xe&sta=gyiZf4bZ1z141xe|

Har beställt denna klänning i marinblå och ska ha en svart bolero/kofta över då det inte blivit sommar ännu direkt. Men vilka skor ska jag ha till? Tänkte först att jag skulle ha pumps, men är rädd att det ser "tantigt" ut. Ska man ha svarta strympbyxor eller hudfärgade? Jag ska vara bröllopsgäst på ett marsbröllop, alltså om ca 1vecka.

• Svar på tråden Vilka skor ska jag ha till klänningen?
  • Tecken

Jag hade haft hudfärgade strumpbyxor, men det kan se lite "kallt" ut i mars. Pumps funkar.

• LeadingStar
    Tecken skrev 2011-02-24 14:52:09 följande:

Jag hade haft hudfärgade strumpbyxor, men det kan se lite "kallt" ut i mars. Pumps funkar.

Ja, det var det jag också tänkte att det skulle se kallt ut. Tror du inte det blir tantigt med pumps? Vill ju inte ha helt öppna skor... då det återigen är kallt.
  • Empiiis

Hade haft hudfärgade strumpbyxor. har ett par skor med 5 cm klack som går upp till fotknälarna, dragkjedja på utsidan. Ser inte tantigt ut utan mer lite rockigt.

• LeadingStar
    Empiiis skrev 2011-02-24 14:54:34 följande:
    Hade haft hudfärgade strumpbyxor. har ett par skor med 5 cm klack som går upp till fotknälarna, dragkjedja på utsidan. Ser inte tantigt ut utan mer lite rockigt.
    Svårt att se framför mig typen av sko du menar. Dela med dig av en bild? Tack för hjälpen, rockigt gör det hela mer rätt på mig iaf.
  • Tecken
    LeadingStar skrev 2011-02-24 14:53:24 följande:
    Ja, det var det jag också tänkte att det skulle se kallt ut. Tror du inte det blir tantigt med pumps? Vill ju inte ha helt öppna skor... då det återigen är kallt.
    Fast jag antar att bröllopet med fest är inomhus? Ha öppna skor om du känner dig bekväm i det!
  • Empiiis

Vet inte om det är din stil av sko. Men jag tycker det skulle bli snyggt till den klänningen. Glad

Typiskt sånna här skor finns på Din Sko. Mycket svart med detaljer osv. Inte dyrt heller.
  • LeadingStar
    Tecken skrev 2011-02-24 14:59:58 följande:
    Fast jag antar att bröllopet med fest är inomhus? Ha öppna skor om du känner dig bekväm i det!
    Jo, det har du ju rätt i, men svårt att inte se för "somrig" ut :D
    Empiiis skrev 2011-02-24 15:08:50 följande:
    Vet inte om det är din stil av sko. Men jag tycker det skulle bli snyggt till den klänningen. Glad

Typiskt sånna här skor finns på Din Sko. Mycket svart med detaljer osv. Inte dyrt heller.
    Den typen kanske inte riktigt är min stil, men någon liknande stövlett med smalare klack kan också funka och det är ju mer jag :) Detaljer kan man ju ha ändå :D
  • Empiiis
    LeadingStar skrev 2011-02-24 15:13:06 följande:
    Den typen kanske inte riktigt är min stil, men någon liknande stövlett med smalare klack kan också funka och det är ju mer jag :) Detaljer kan man ju ha ändå :D
    Tur att smaken är som baken Flört

Ja, men kör på något som är mer du. Så länge du trivs i det så kommer det säkert se bra ut Glad
    Menar, känner man sig sliten ser man sliten ut. Känner man sig snygg och fräsch så utstrålar man det Flört
  • LeadingStar
    Empiiis skrev 2011-02-24 15:17:36 följande:
    Tur att smaken är som baken Flört

Ja, men kör på något som är mer du. Så länge du trivs i det så kommer det säkert se bra ut Glad
    Menar, känner man sig sliten ser man sliten ut. Känner man sig snygg och fräsch så utstrålar man det Flört
    Stort tack för hjälpen!
  • FasterK

Ett par mörkt beiga (näsatn bruna) nylonstrumpor och pumps i samma ton - snyggt.

• SoStylish

Jag hade passat mig för hudfärgade strumpbyxor då det oftast bara blir fult. Ska du inte vara ute mycket så hade jag smörjt in benen med lite BUS och sedan kört barbent! På fötterna hade jag haft ett par klassiska pumps med hög klack (om du kan gå i det). Tycker du att stängd tå känns för tantigt så ta ett par med peep toe!

• FasterK
    SoStylish skrev 2011-02-24 22:51:59 följande:
    Jag hade passat mig för hudfärgade strumpbyxor då det oftast bara blir fult. Ska du inte vara ute mycket så hade jag smörjt in benen med lite BUS och sedan kört barbent! På fötterna hade jag haft ett par klassiska pumps med hög klack (om du kan gå i det). Tycker du att stängd tå känns för tantigt så ta ett par med peep toe!
    Barbent i mars? Brrrr!
  • SoStylish
    FasterK skrev 2011-02-24 23:24:15 följande:
    Barbent i mars? Brrrr!
    Sålänge man inte går i kortkort och det är en tillställning som sker inomhus så ser jag inga problem med det!
Svar på tråden Vilka skor ska jag ha till klänningen?