Hej!
Min erfarenhet är att man kan komma igång igen, med fysiska aktiviteter, efter att man varit hos barnmorskan på återkontroll efter graviditeten. Normalt brukar det inte vara några hinder att sätta igång då om man tränar "lagom" och kroppen återhämtat sig efter graviditeten/förlossningen.
Jag vet inte under vilka kriterier du dansar. Men jag gissar att det är organiserat på dagtid, tillsammans med andra vuxna och att du kan ta med dig barnvagnen in. I så fall förstår de övriga deltagarna säkert, att det är viktigt med handhygien och att är de bör hålla sig undan om de inte känner sig helt friska.
Ligger han i sin vagn och får ligga där ostört, så kan jag inte se något hinder för att du skall komma igång med dansen när han är runt tre månader. Beroende på hur vädret är och hur lokalen ligger, så kanske han till och med kan sova utomhus i vagnen.
Om jag missuppfattat dig och du menar att du "går ut" och dansar på kvällarna, så skulle jag dock rekommendera att han inte följer med alls. Även om man inte får röka inomhus på "lokal", så är det fortfarande en hel del som går ut och går in igen och det innebär trots allt en viss risk för "passiv rökning". Dessutom kan det vara mer eller mindre alkoholpåverkade människor omkring, vilket också kan innebära en ökad risk för olyckor. Förutom detta så är den miljön inget för ett barn med tanke på att de lätt blir överstimulerade och får svårt att varva ned.
MVH Christine