• cocos87

snålt med bara fika efter dop?

Hej. Nu har jag skickat ut alla inbjudningar till min sons dop, på inbjudan skrev jag att det bjuds på fika men nu tänker jag att det kanske är snålt? Med min dotter bjöd vi även på mat men den här gången börjar dopet kl 13 och vi äter alltid 11-12 så jag tog kanske för givet att det var försent med mat? Det kommer folk lång lång bort för att vara med, kan dom förvänta sig mer än bara fika? Fan nu vet jag inte alls hur jag ska göra, någon som kan komma med råd?

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Svar på tråden snålt med bara fika efter dop?
  • Oifes

Jag tycker inte alls att det är för snålt med bara fika!!
    Däremot ska vi ha dop kl 17 och då tyckte min mamma att det var lite sent för bara fika så hon tyckte vi skulle bjuda på smörgåstårta också eftersom det blir runt middagstid.
    Men har ni dop vod den tiden tycker jag absolut att ni kan bara bjuda på fika!

• scs

Om du skrivit på inbjudan att det bjuds på fika efteråt så kan ju ingen förvänta sig nåt annat Det är såklart upp till var och en vad man vill bjuda på, tycker inte alls att det är snålt att bjuda på fika.

• Amber1975

Jag tycker inte heller det är snålt. Fika är väl mysigt

• AnnelieE

Jag håller med ovanstående att det inte är för snålt och att folk förväntar sig väl inte mer än vad som står i inbjudningarna.

Vid vår dotters namngivning bjöd vi också "bara" på fika. Men vi hade förberett spagetti och köttfärssås till middag för oss själva och de som åkt lite längre. Men de stannade ju även på kvällen för lite myshäng i soffan. 

• Elli47

Vi har bara haft fika, å andra sidan har vi inte haft några långväga gäster heller.

• t0va

Vi hade bestämt bara fika, men sen så köpte min mor smörgåstårta ändå. Men till de långväga gästerna som åkte över dagen 35mil fram och tillbaka så sa vi till så de åt innan dopet. Vi erbjöd oss att ordna något lättare men de tyckte att de kunde fixa något själva. Var bara 2personer, resten bodde i stan där det var och vi som också hade långt åkte några dagar innan och stannade en dag till. Jag tycker inte alls det är snålt.

Svar på tråden snålt med bara fika efter dop?