• Babylove88

Hundträff i sthlm?? Några som vill

Hej

Jag har en jätteunderbar hund som är vältränad. MEN han är så leksugen och kan leka med alla hundar (han har kompisar som är chihuhua, labrador/border collie).

Min hund fyller 1 år i mars. Han är en rottweiler..Han kan sitt, ligg, rulla runt, tas, skäll, blöt nosen, gå bakom ryggen, kom hit, stanna kvar, five 5, gå och hämta,

Det skulle vara otroligt roligt om Romeo fick leka av sig med andra hundar.
    Med andra hundar är Romeo lekfull..klumpig

Vad har ni för hundar? Ålder? Vart bor ni?
    Vill ni också träffas?

• Svar på tråden Hundträff i sthlm?? Några som vill
  • Alexandra992
    Sthlm Cicci skrev 2011-02-27 19:05:33 följande:
    Ahh! Spännande! Tycker det är intressant med folk som köper blandisar. Då jag själv aldrig i dagsläget skulle köpa en. Men vem vet, i framtiden kanske man äger en iaf...
    Oj, vilken fråga... jag som har blandras tycker att det är väldigt kränkande att läsa sånt här. "Varför skaffade du en blandras?" ska man behöva förklara sig för att man har en blandras? Är dom mindre värda för dig? Ser du ner på dom som skaffar blandraser bara för att du själv inte vill ha en?

"Varför köpte du en renras? Många är ju sönderavlade..." Men kanske äger jag en renrasig nån gång i framtiden... *ej seriös nu* ....

Nä sånt här gör mig ledsen!

För att återgå till ämnet: Jag har en Border collie/Samojed hane, 5½ år. Vi bor i södra stockholm och träffas gärna! :)
  • Babylove88
    Alexandra992 skrev 2011-02-27 22:05:48 följande:
    Oj, vilken fråga... jag som har blandras tycker att det är väldigt kränkande att läsa sånt här. "Varför skaffade du en blandras?" ska man behöva förklara sig för att man har en blandras? Är dom mindre värda för dig? Ser du ner på dom som skaffar blandraser bara för att du själv inte vill ha en?

"Varför köpte du en renras? Många är ju sönderavlade..." Men kanske äger jag en renrasig nån gång i framtiden... *ej seriös nu* ....

Nä sånt här gör mig ledsen!

För att återgå till ämnet: Jag har en Border collie/Samojed hane, 5½ år. Vi bor i södra stockholm och träffas gärna! :)
    Hej
    Toppen! Romeos bästa vän är en border collie blandning. När kan ni träffas? Jag kan from fredag 11:e till och med 25:e
    Förslag på var vi kan ses med hundarna?Glad
  • Sthlm Cicci

Menade inte att förolämpa nån. Ställer samma frågor till renras köpare

Har ni bilar eller åker ni kommunalt? Tullgarn är ju jätte bra att promenera i. Kanske blir långt för er att åka...

• Babylove88

Jag kan ta bilen eller så kan jag åka kommunalt.

Vart ligger Tullgarn?

• Sthlm Cicci

Mellan Järna och Trosa. Tullgarn (Per Moberg bor där) är verkligen ett jätte fint naturreservat.

• VeronicaNyberg

Jag vill gärna träffas också! :D Har en Rottweiler kille på snart 7 år, han får tyvärr inte träffa så många andra hundar sedan vi flyttade till sthlm och inte känner någon med hund här. Ska ni ha någon träff ganska centralt? Eller någonstans dit man kan ta sig enkelt med tunnelbana? :)

• Babylove88

Veronica Nyberg: Var bor du nånstans? Vart vill du helst ses?

För mig spelar det ingen roll vart vi ses, men jag vill helst att man kan ta sig dit enkelt med tunnelbana. Eftersom romeo inte tycker om att åka bil långt, men han klarar kortare sträckor. Att åka tunnelbana klarar han av.

• VeronicaNyberg
    Babylove88 skrev 2011-03-05 11:48:21 följande:

Veronica Nyberg: Var bor du nånstans? Vart vill du helst ses?

För mig spelar det ingen roll vart vi ses, men jag vill helst att man kan ta sig dit enkelt med tunnelbana. Eftersom romeo inte tycker om att åka bil långt, men han klarar kortare sträckor. Att åka tunnelbana klarar han av.

Bor på fridhemsplan, vet inte vart det finns några fina ställen att gå på? :) Haha, med Casse är det tvärtom, han älskar bil, på tunnelbanan blir han jättestressad, kanske för att vi har bott med honom hela hans liv i norrland, så han har inte åkt så mycket :) Men vet du inga fina parker eller så? :)
  • Babylove88

Jag känner inte till några fina parker där man kan ha hunden utsläppt men jag vet ett hundbad i Görväln i Järfälla, där kan man nog släppa hundarna och det är en stor park med slott och allt.

• Babylove88

Jag tycker att Gärdet låter bra! :D

• Sthlm Cicci

Kalas! Då måste vi bara vänta på att jag kommer ner från Norrland då. :) Flyttar om en vecka...

Svar på tråden Hundträff i sthlm?? Några som vill