• Anonym (SUCK)

va glad att du kan få barn öht!

Är så extremt trött på att läsa i inlägg där folk skulle bli sååå deprimerade om dom fick en pojke till, läste i ett forum nyss att en mamma försökt få en flicka efter 3 pojkar, testade alla "metoder",? hon kunde hitta för att få en flicka men de blev en pojke och nu e hon så deppad att hon inte orkar ta hand om sina barn, för att hon fick en pojke?! hon fick sitt barn.

herregud du skaffar väl barn för att du vill bli mamma och få ett barn?
    stackars dessa pojkar där ute som e så oönskade av sina mammor.

• Svar på tråden va glad att du kan få barn öht!
  • Anonym (Barnlöspåjorden)

Jag tycker man ska vara evigt tacksam om man får ett levande barn! Kön kvittar då mig fullständigt lika och ett sjukt barn också,men ett som lever vill jag gärna uppleva... Jag kan ta alla dessa oönskade pojkar-eller flickor om såna är oönskade också förstås!

• finskaflikkan

men herregud... varför skulle inte JAG få önska mig ett visst kön? 
    Har väl inte folk med att göra överhuvudtaget!!!
    Jag har en välmående frisk son på 2,5år och är nu gravid i v.40...
    Och helt ärligt kan jag säga att BÅDE jag och sambon hoppades på en tjej.. så vi fick en av varje...
    För vi ska inte ha fler barn efter denna.
    Och jo efter köns-ul och t-ul så har vi fått de bekräftat att de e en tjej...
    och vi e skitglada för de... 

• Queen Of Darkness

Att hoppas på ett visst kön är nog relativt vanligt, att däremot bli deprimerad för att man får "fel" kön är nog ovanligare.
    Så länge man blir glad för barnet man väntar så är ju det de viktigaste.
    Jag har två döttrar och gravid med barn nr 3, pappan ville helst ha en dotter (hans första) och jag tyckte det skulle varit smidigast med en dotter då allt kan ärvas och det inte blir så stor skillnad.
    Vi fick veta i v. 19 att vi förmodligen väntar en son och jag grät av lycka - trots att jag trodde att jag helst ville ha en tjej. Jag kan knappt berga mig tills min lilla pojke kommer till oss!

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Anonym

håller med ts, tycker det är ett ganska konstigt beteende att vilja ha ett kön osv..klart man får önska sig, att man skulle vilja att det blev en pojke/flicka men det tycker jag nog man kan hålla för sig själv. Jag blir glad för vad jag än får , om några veckor och om det blir en pojke så skulle jag bli jätteglad såklart om jag fick en till pojke , rent krasst skiter jag i vilket! Det värsta tycker jag är när man absolut inte vill föda barn i en viss månad...typ 'decemberbarn' osv ....herregud!

• Anonym (.)(.)

Ja, och klaga inte över migrän, var glad att du överhuvudtaget har ett huvud!
    Har du ett "slav"jobb med skitlön? Var glad att du överhuvudtaget har ett jobb!
    Har du en mamma som är en alkoholiserad bitch som trackar dig konstant på fyllan? Var glad att du ens har en mamma i livet.

Va fan ska man vara så jävla glad och tacksam för över allt hela tiden? Varför får man inte önska ett speciellt kön på sina barn?
    Bara för att det finns förbittrade barnlösa??

Man måste få tycka att ens liv/tillvaro etc suger trots att det faktiskt finns de som har det värre...

• Anonym (Barnlöspåjorden)
    Anonym (.)(.) skrev 2011-02-28 15:05:53 följande:
    Ja, och klaga inte över migrän, var glad att du överhuvudtaget har ett huvud!
    Har du ett "slav"jobb med skitlön? Var glad att du överhuvudtaget har ett jobb!
    Har du en mamma som är en alkoholiserad bitch som trackar dig konstant på fyllan? Var glad att du ens har en mamma i livet.

Va fan ska man vara så jävla glad och tacksam för över allt hela tiden? Varför får man inte önska ett speciellt kön på sina barn?
    Bara för att det finns förbittrade barnlösa??

Man måste få tycka att ens liv/tillvaro etc suger trots att det faktiskt finns de som har det värre...
    Ja det är ju fruktanvärt att få en pojke om man vill ha en tjej som tredje barn! Det går ju självklart jämföra med att kanske aldrig få ett barn ö.h.t... Du kanske också hade blivit något bitter om du försökt få barn år efter år och bara får missfall medans de som började försöka efter dig har fått två barn. Jag har inte velat leva en enda dag sen vi förlorade vårt barn-känner du så bara för att du fick "fel" kön på barnet? Den som verkligen gör det förtjänar inte att få barn!
  • Anonym (SUCK)

ja jag vet fler som inte alls blivit glada åt att få en pojke, självklart ändrades de och nu e dom älskade, men jag menar att många har inte en glad reaktion när dom får reda på att de e en pojke i början.
    om de e en tjej man vill ha sååå gärna så adoptera en liten flicka då,eller va glad över de du själv skapat!

• Anonym

Jag ville inte ha någon pojke alls när jag blev gravid och naiv som jag var trodde jag att eftersom alla kvinnor fått flickor i vår familj så långt bak som min mormors mormor så var jag övertygad att jag oxå skulle få en flicka som första barn men vi tog reda på könet och nej det var en kille och jag grät där på ulet över besvikelsen jag kände fastän jag försökte förklä det som lycko tårar...

När vi skulle bli gravida andra gången så körde vi en tjejdiet och kollade med äl stickor så vi skulle ha så höga odds som möjligt för en tjej och det blev det! Nu kan jag uppskatta och älska min son så mycket mer för jag behöver inte känna mig ledsen över att jag inte har någon dotter.

in-gender.com/cs/forums/6.aspx Här kan man läsa om många som har dessa känslor det är inget ovanligt!

• Anonym (p)
    Anonym (SUCK) skrev 2011-02-28 17:09:50 följande:
    ja jag vet fler som inte alls blivit glada åt att få en pojke, självklart ändrades de och nu e dom älskade, men jag menar att många har inte en glad reaktion när dom får reda på att de e en pojke i början.
    om de e en tjej man vill ha sååå gärna så adoptera en liten flicka då,eller va glad över de du själv skapat!
    Men lägg av, tror du verkligen att man får bestämma kön när man adopterar??? Vad spelar det för jävla roll om man blir besviken direkt  när man får veta att man väntar en pojke (eller flicka om det var en pojke man önskade sig) om det ändå ändras? Och hon i din TS står ju knappast för normalfallet som önskar sig ett visst kön, hon verkar snarare ha drabbats av någon slags förlossningsdepression.
  • Hanniz84

jag tycker inte det är fel att "önska" sej eller hoppas på ett visst kön, det som i mina ögon är fel är när man börjar oja sej o undra HUUUUUR ska jag kunna älska en pojke?.. jag vill minsann bara ha en tjej.. osv..

då kanske man ska skita i att skaffa barn eftersom chansen är 50% att du får ett kön du inte vill..
    men att sen hoppas lite xtra på en flicka eller en pojke är ju knappast fel så länge man kan ta till sej barnet vad det än blir..

jag är gravid nu för 2a gången, o denna gången har vi inte kollat upp könet.... jag har absolut ingen känsla av vad det skulle kunna vara, o faktikst inte heller ngn önskan om ett visst kön.
    vi har en flicka sen innan, så pojke vore ju kul på det sättet att vi skulle ha en av varje., men samtidigt vore det kul med en till tjej, tänker att dom kan få kul ihop o så har vi så jäkla mkt flickkläder

ISA 1/8-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
Svar på tråden va glad att du kan få barn öht!