• Anonym

Sura uppstötningar

Hej!

Jag har en son som snart är 1 år. Han har nästan från början haft sura uppstötningar. Det är inte jätte ofta men det händer. Vissa nätter har han haft haft många sura uppstötningar och då sover han väldigt dåligt. Han har i det  stora hela sovit dåligt. Och han är väldigt kinkig på dagarna, det har han också nästan varit hela tiden. Jag hade mycket sura uppstötningar när han låg i magen. Kan det ha ett samband? Nu tycker jag att han äter sämre med. Men det kan ju bero på att det är tänder på g. Men tror du att det kan vara något annat som är fel? Börjar bli lite orolig nu.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Sura uppstötningar
  • BVC Sköterskan

Hej!

Min erfarenhet är att barn kan ha mer eller mindre problem med uppstötningar, tills de går och magmuskulaturen i sin tur sträkts. Har det inte blivit bättre efter det, eller barnet är påverkat av sina uppstötnigar tycker jag att man skall kontakta läkare så att de får göra en bedömning.

Jag kan inte tänka mig att det finns något smaband mellan dina uppstötningar under graviditeten och hans.

Prata med er BVC-sköterska som känner din son och bättre (än jag) kan bedöma om detta är något att gå vidare med.

MVH Christine

Svar på tråden Sura uppstötningar