• lokisse

Bra barnmusik pa cd

nu hamnar den i barnböcker men jag hitade ingen om barnmusik.
    behöver tips pa bra barncd skivor med musik och var  man kan köpa dom.
    tack pa förhand

Nej det tror jag inte!
  • Svar på tråden Bra barnmusik pa cd
  • Millan83

Sitter själv just nu och gör en analys av "Nu sjunger näktergalen" Georg Riedel och Barbro Lindgren (skoluppgift!) och det ska tydligen finnas en separat skiva till den! Jättefina låtar med bra texter om livet! Finns på nätet, googla den! 

• Munchies

Barnkammarböckerna tycker jag har helt okej musik. Fast de sjunger fel på Imse vimse spindel (om jag minns rätt låt, och texten är fel enligt mig) vilket helt klart är stort minus.

• lokisse
    Millan83 skrev 2011-02-28 16:24:52 följande:
    Sitter själv just nu och gör en analys av "Nu sjunger näktergalen" Georg Riedel och Barbro Lindgren (skoluppgift!) och det ska tydligen finnas en separat skiva till den! Jättefina låtar med bra texter om livet! Finns på nätet, googla den! 
    det later spännande! ska kika när jag aker till svedala nästa vecka
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse

är det nagon som har nagon bra cd med dom gamla klasiska blasippan, morslille olle osv? och gärna nagon med korta sanger med fart i

Nej det tror jag inte!
  • Thursday
    lokisse skrev 2011-03-01 09:52:55 följande:
    är det nagon som har nagon bra cd med dom gamla klasiska blasippan, morslille olle osv? och gärna nagon med korta sanger med fart i
    Vi har en som heter Sjung för oss Mamma. Där är det massor av klassiker, dessutom är både sången och arrangemangen bra så att man inte själv blir tokig av att lyssna. Vi har en del andra också som är sjukt kassa, jag klarar inte av dem. Annars är ju Mora Träsk alltid rätt för barn.
  • Mamma till tre kottar
    lokisse skrev 2011-02-28 16:18:18 följande:
    nu hamnar den i barnböcker men jag hitade ingen om barnmusik.
    behöver tips pa bra barncd skivor med musik och var  man kan köpa dom.
    tack pa förhand
    http://www.familjeliv.se/Forum-3-40/ forumet för Sång/lek/boktips torde passa för barnmusik, men du fick ju bra svar här också
  • Superkex

Min Skattkammare köpte jag från cdon.com. Det är allt från Min piraya Maja med Electric Banana Band till Ro,ro till fiskeskär med Anders Ekborg.

• Kimona

Disney brukar ha skivor med olika låtar från filmerna :)

• tusenlappen74

Jag rekomenderar Kersti Ståbi sjunger Alice Tegner/ Ute blåser sommarvind.
    Där finns alla klassiska barnvisor och ofta med en andra vers som man inte hört tidigare. Stilen är svensk folkmusik/ visa med irländska drag och jazz. Även som vuxen njuter man av musiken.

• lokisse
    tusenlappen74 skrev 2011-03-22 21:54:04 följande:
    Jag rekomenderar Kersti Ståbi sjunger Alice Tegner/ Ute blåser sommarvind.
    Där finns alla klassiska barnvisor och ofta med en andra vers som man inte hört tidigare. Stilen är svensk folkmusik/ visa med irländska drag och jazz. Även som vuxen njuter man av musiken.
    det later ju spännande!
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Bra barnmusik pa cd