Bra barnmusik pa cd
nu hamnar den i barnböcker men jag hitade ingen om barnmusik.
behöver tips pa bra barncd skivor med musik och var man kan köpa dom.
tack pa förhand
nu hamnar den i barnböcker men jag hitade ingen om barnmusik.
behöver tips pa bra barncd skivor med musik och var man kan köpa dom.
tack pa förhand
Barnkammarböckerna är bra. Både bok och cd med musik
www.adlibris.com/se/searchresult.aspx&quickvalue=barnkammar&title=barnkammar&fromproduct=False
Sitter själv just nu och gör en analys av "Nu sjunger näktergalen" Georg Riedel och Barbro Lindgren (skoluppgift!) och det ska tydligen finnas en separat skiva till den! Jättefina låtar med bra texter om livet! Finns på nätet, googla den!
Barnkammarböckerna tycker jag har helt okej musik. Fast de sjunger fel på Imse vimse spindel (om jag minns rätt låt, och texten är fel enligt mig) vilket helt klart är stort minus.
är det nagon som har nagon bra cd med dom gamla klasiska blasippan, morslille olle osv? och gärna nagon med korta sanger med fart i
Den ser ut så här typ, men låtarna i listan stämmer inte helt med den vi har:
cdon.se/musik/titti_%26_alice_babs/sjung_med_oss_mamma-183358
Min Skattkammare köpte jag från cdon.com. Det är allt från Min piraya Maja med Electric Banana Band till Ro,ro till fiskeskär med Anders Ekborg.
Vi har en cd som heter "Allsång för alla barn" som sonen på 15 månader bara älskar. Det är lite blandade barnsånger med annorlunda arrangemang, bland annat "Lilla Snigel" i rockversion. Vi har lyssnat på den flera gånger per dag den senaste månaden men har inte tröttnat på den än. Här kan du se hur den ser ut: http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=197720
Disney brukar ha skivor med olika låtar från filmerna :)
Jag rekomenderar Kersti Ståbi sjunger Alice Tegner/ Ute blåser sommarvind.
Där finns alla klassiska barnvisor och ofta med en andra vers som man inte hört tidigare. Stilen är svensk folkmusik/ visa med irländska drag och jazz. Även som vuxen njuter man av musiken.