• Mirella85

gravid och jobba som väktare

någon som har varit gravid o jobbat som ronderande väktare..
    jag har inte utsatts för våld men det är mycket hoppa in o ut i bilen
    frågan är blir det inte väldigt jobbig i längen med magen ivägen?? och var ska man bära alla sina grejer med.. fick ni bli omplacerade på jobbet eller hur blev det för er..
    är mest nyfiken

har precis plusat och jobbar som rond och ryck väktare natte tid mest

• Svar på tråden gravid och jobba som väktare
  • Mullemonster

Har samma jobb och gravid igen.

Förra grav blev jag sjukskriven för foglossning i sep, barnet fött i december. Dock var jag redan godkänd för HP just pga av riskerna i jobbet och då det inte fanns möjlighet till omplacering. Min arbetsgivare stängde helt enkelt av mig så Fk hade ju inget val direkt.
    Vi får se hur det blir den här gången, hoppas på att slippa sjukskrivning men kommer att förbereda HPansökan.

Jag har ju lite riskobjekt med offentliga miljöer och socialboenden, jobbar man bara på tomma objekt och kan fortsätta så hade jag gjort det så länge som möjligt. Och kan man bli omplacerad är det ju ett alternativ.
    Ang bälte, antingen byt till ett tygbälte, alltså ett mjukt vanligt eller bevakningsbältet som OV brukar bära som är dubbelt, det är mjukare än standardbältet...

• Mirella85
    Mullemonster skrev 2011-03-06 01:17:04 följande:
    Har samma jobb och gravid igen.

Förra grav blev jag sjukskriven för foglossning i sep, barnet fött i december. Dock var jag redan godkänd för HP just pga av riskerna i jobbet och då det inte fanns möjlighet till omplacering. Min arbetsgivare stängde helt enkelt av mig så Fk hade ju inget val direkt.
    Vi får se hur det blir den här gången, hoppas på att slippa sjukskrivning men kommer att förbereda HPansökan.