• B Rus

Billiga OCH bra blöjor???

Vi har nu testat Pampers, Libero, Coops egna och Huggies blöjor till vår nya kille som är 6 veckor. Pampers är bra men skitdyra, Libero är skitdyra och känns som kartong, Coops blöjor känns som kartong men är billiga, och Huggies är billiga men läcker. Finns det verkligen inte nån blöja som både är bra och som inte kostar massor?

• Svar på tråden Billiga OCH bra blöjor???
  • Lilla i

Vi kör Lidl:s blöjjs på vår son. De enda som vi hittat som inte läcker på honom. Helt OK och billiga

• Queenie70

Jag har använt ICAs egan blöjor och aldrig haft några problem och tyckt de var jättebra och billiga. Nu i veckan upptäckte jag att Lidls blöjor var väldigt bra också, fast jag tänkte inte på vad de kostade som om de är billiga kan jag inte uttala mig om. Mycket beror nog på hur ens barn är byggt, vad det gäller vilka blöjor som passar bra. Min är lång och mager med platt nästan insjunken mage, Och Ica och Lidls funkar som sagt bra.

• emmelie98

Jag tycker om Willys egna blöjor. Dom är mjuka o sköna att ta i. Våran son brukar ha dom under natten o dom läcker inte fas dom luktar lite mer. Men mjukheten är någon blanding mellan libero o pampers. Kostar ca 70 kr paketet.

• Queenie70
    emmelie98 skrev 2011-03-02 11:44:04 följande:
    Jag tycker om Willys egna blöjor. Dom är mjuka o sköna att ta i. Våran son brukar ha dom under natten o dom läcker inte fas dom luktar lite mer. Men mjukheten är någon blanding mellan libero o pampers. Kostar ca 70 kr paketet.
    Köpte 3 paket såna häromveckan när de hade ett billigt erbjudande, men fy vad de läckte hela tiden. Passar kanske barn som är lite annorlunda byggda än min unge.
  • daimstrut

First price är ok billiga blöjor tycker jag. Vet inte vilken kedja som säljer dem i Sverige då vi bor i grannlandet i väster.

• BeccaStina

euroshopper har fungerat skitbra på vår son!!!! nu va han visserligen inte så liten när vi började med dem men de håller för extremt mycket kiss och bajs om det behövs + att han aldrig har fått utslag av dem. värt att prova iallfall tycker jag!

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • Caila

Jag upplever att det är stor skillnad på olika barn och på olika åldrar på samma barn. Jag provade tex Willys blöjor när lillan var 2 månader, men då var libero bäst till henne. Sen provade jag igen nu vid 4-5 månader, och nu är de perfekt, medan libero känns sådär. Jag föreslår att du fortsätter att prova lite olika och utnyttja de erbjudanden du får.

Jag fick tips av en kompis är pampers active fit är bäst när ungen ska börja sitta för att den är tunnare och blir plattare. Får väl se när hon blir sugen på det

• B Rus

Tack för era tips! Huggisarna är snart slut så då ska vi prova lite nya.

Queenie70 skrev 2011-03-02 11:43:49 följande:
    Jag har använt ICAs egan blöjor och aldrig haft några problem och tyckt de var jättebra och billiga. Nu i veckan upptäckte jag att Lidls blöjor var väldigt bra också, fast jag tänkte inte på vad de kostade som om de är billiga kan jag inte uttala mig om. Mycket beror nog på hur ens barn är byggt, vad det gäller vilka blöjor som passar bra. Min är lång och mager med platt nästan insjunken mage, Och Ica och Lidls funkar som sagt bra.
    Vad heter ICAs blöjor? Jag vet inte om jag sett dem och vi brukar handla på ICA Maxi.
  • Moflo

Jag tycker också att Lidls egna är billigast och bäst, Euroshoppers är också jätte bra.
    Vi använder bara Lidls blöjor, men på natten kör vi med Pampers Active Fit eftersom de är lite smidigare.
    Lidls blöjor kostar 79:- paketet.

Libero och Willys egna funkar inte alls för oss!

• KramKalas

när sonen var liten använde jag bara pampers, tyckte alla andra var så hårda.. Nu är favoriterna libero och bambo.

• knäppis

Pekås blöjer 79kr. Har oxå använt lidls, men pekås ä mjukare! Ä för säkerhetsskull så använder jag pampers på natten. Men pekås räcker till på dagen, så då blir de billigare.

Theodor & Bastian <3
  • Klassikern

Vi har mest kört med Willys och det har fungerat kanon. Pampers har däremot stått för ett evigt läckage... Nu när Alma själv kan gå och ta en blöja själv väljer hon alltid Willys och blir jättearg om man försöker sätta på henne en Libero-blöja...

Svar på tråden Billiga OCH bra blöjor???