Hur tjäna pengar till fotbollskassan?
Nu ska tjejerna försöka få ihop lite pengar till fotbollsoveraller och till cupresa så nu vill jag ha tips om hur de kan tjäna pengar till fotbollskassan.
Alla förslag är välkomna
Nu ska tjejerna försöka få ihop lite pengar till fotbollsoveraller och till cupresa så nu vill jag ha tips om hur de kan tjäna pengar till fotbollskassan.
Alla förslag är välkomna
Dela ut lappar till nära och kära vad ni samlar till och be om pant som ni kan panta! Ex. Efter påsk.
Det smidigaste är ju om man kan få sponsorer.
Personligen tycker jag att allt jobb med att köra ut frallor, sälja lotter och kakor, anordna loppis och baka osv inte är värt allt jobb som läggs ner. Det beror förstås på hur gamla barnen är. Är de äldre så de kan göra mycket själva så är det ju bra och nyttigt att de får känna att de själva kan få in pengar. Men när det är små barn och det är vi föräldrar som ska upp tidigt på helgen och paketera frallor som ska köras ut till brevlådorna med bil så skulle jag föredra att betala de pengarna direkt i stället.
Sponsorer från företag brukar gå att få tag i. För pengarna får de sin logga tryckt på overallen eller sitt namn utropade som sponsorer vid matcher. Ungdomarnas overaller syns ju överallt också eftersom de ofta vill ha dem på sig i tid och otid till skillnad från a-laget som enbart har dem vid match.
Om ni ska sälja något vill jag tipsa om att min lillebrorsklass sålde chokladaskar med daim, twix, bounty m.fl. Detta var ju något år sen men vet att det var väldigt lättsålt, billigt att köpa och de tjänade ganska mycket pengar på det. Kommer tyvärr inte ihåg vad företaget heter men om det fortfarande finns kvar går det säkert att googla fram. Detta var mycket mer lättsålt än allt annat de försökte sälja vet jag :)
New body är det som dotterns idrottsförening tjänat bäst på. Många som handlat förut och vill handla igen. Skraplotter har också gett ett bra tillskott. Vi har också uppdrag med inventering tre gånger per år i en stor livsmedelsaffär. Detta får ju vi vuxna åta oss, men det ger en bra slant!
Newbody började vi med idag och vi har redan sålt bra tycker jag :)
Tar med alla era idéer till nästa möte, TACK
Någon som har fler idéer?
Har för mig att jag hört talas om att man kan regga klubben på nån sida och sen samla poäng någon som vet vad jag talar om?
Sponsorhuset är det nog du tänker på. Det blev ganska mycket pengar i december när många valde att handla julklappar igenom dom. Annars får vi in mest pengar på Sponsorhuset genom att vi svarar på undersökningar och registrerar oss på olika sidor. Testa!