• snuttis1986

vad kallar ni eran man/sambo/pojkvän=)??!

ville starta en tråd där vi samlar smeknamn på våra älskade...

jag kallar min blivande sambo för massor av olika saker bl.a:

snuttis, älskling, knäppis, gubben o skrutten!!  =) hahaha...

låt höra era smeknamn nu=)!!!!

• Svar på tråden vad kallar ni eran man/sambo/pojkvän=)??!
  • debattören

Vid namn. Eller nåt pluttigt, men jag är väldigt opluttig av mig så det erkänner jag ogärna. :)

• Lätt

Jag säger älskling, baby... Men med glimten i ögat säger jag lille pöjk, gamle gubben och olika kreativa versioner av hans namn. =)

• Livisu

Älskling, Sötnos och så gör jag en fånig amerikaniserng av hans förnamn.
    Han kallar mig för Älskling och Lilla Gris (varpå jag oftast brukar svara honom med Stora Svin)

• Tjatmorsan

Min man har massor av sota namn pa mig och jag alskar det! Jag hor hur tontigt det later nar jag skriver har men han kallar mig "babe, 'baby' 'hunny' och t om 'princess' (fast nu har det tagits over av min 2-ariga dotter istallet!)

Jag har verkligen anstrangt mig for att forsoka kalla honom vid nagot pluttigt smeknamn men det GAR BARA INTE!! Blir bara krystat. Forst trodde jag att jag hade problem att saga sadana dar ord pa engelska (pa samma satt som det kanns helt fel for mig att svara pa engelska...) men har kommit till insikten att det helt enkelt inte ligger i min personlighet.  Rynkar på näsan

• Tjatmorsan
    Tjatmorsan skrev 2011-05-13 02:09:22 följande:
    Min man har massor av sota namn pa mig och jag alskar det! Jag hor hur tontigt det later nar jag skriver har men han kallar mig "babe, 'baby' 'hunny' och t om 'princess' (fast nu har det tagits over av min 2-ariga dotter istallet!)

Jag har verkligen anstrangt mig for att forsoka kalla honom vid nagot pluttigt smeknamn men det GAR BARA INTE!! Blir bara krystat. Forst trodde jag att jag hade problem att saga sadana dar ord pa engelska (pa samma satt som det kanns helt fel for mig att svara pa engelska...) men har kommit till insikten att det helt enkelt inte ligger i min personlighet.  Rynkar på näsan
    ibland kallar han mig ocksa "min alsklingsfru" pa skitdalig svenska och da smalter jag direkt Kyss
  • KikoN

Jag brukar ofta säga "plutt" till min pojkvän :)
    Han är elva år yngre än mej, så Ibland slinker det även ur ett "snorunge" bara för att retas ^^

• Kimmice

Hmm... kallar bara min man vid namn. Om han verkar extra bekymrad eller nedstämd eller så kan jag säga 'älskling' men det är sällan. ^^
    Han kallar mig älskling jämt dock... får be honom att kalla mig vid namn någon enstaka gång bara för att minnas vad jag heter. Det blir lite roligt i affärer och så när någon ropar 'ääälskling' efter en. Tungan ute
    Det lustigaste han kallar mig är nog 'Snuttibumpa' dock... det bara trillade ur honom en dag.

• emchristina

Markus, Markosos, Kackus, Gackus, Pingu, Älskling, Grisen etc.

"Ett kärt barn har många namn"  ;)

• Breakdown

Jag kallar min karl för Babe, Baby, Hun (kort för honey) eller Love.
    Han är engelsman så det har blivit engelska smeknamn på honom :)

• lollobro

Jag brukar hitta på olika namn utifrån hans namn och efternamn. Vi har inte varit tillsammans så länge så jag vågar inte säga något annat. Jag har sagt älskling en gång och jag vill verkligen kalla han nått sånt där romantiskt, gulligt.

• LittleSunshine84

Haha!
    Vi är helt sålda på Tobias & Morran så just nu kallar vi varandra för "Bubben" men mer utdraget "Buuubbbheeeen". Haha!

Svar på tråden vad kallar ni eran man/sambo/pojkvän=)??!