• crazy mom

Fotbollsträning eller kalas???

Mitt barn bor VV.

Det är fotbollsträning varje lördag fm. Jag anser att det är viktigt att barnet går på träningen dels för att upprätta kontakten med laget, få den fysiska träningen och att det är kul.

Nu är barnet bjudet på kalas en lördag...

Suck jag blir så trött att stå inför valet att välja. Jag vill verkligen att barnet ska gå på fotbollen men känner mig inte shyrrig då kalaset är hos en vän.

Pappan är inte lika noga med träningen så det känns som en stor grej att hoppa över...

Hur tänker du kring detta?

• Svar på tråden Fotbollsträning eller kalas???
  • Snooze

Jag skulle helt klart se att mitt barn valde kalaset före träningen....tränar gör man många gånger på ett år, få chansen att fira en vän på dennes födelsedag händer EN gång per år.
    För mej skulle det knappt ens vara tal om ett val eftersom det är så självklart. Och annars kan du ju bara tänka tanken om din sons alla kompisar dissar hans kalas för att hellre gå på träning...

Men självklart väljer du och din son vad som är bäst för er. Lycka till med beslutet.

• crazy mom

Klart att kalas är kul, men det är ju kalas varje helg i perioder känns det som... =)

Det blir med största sannolikhet kalas, men det känns trist med träningen som blir lidande...

• Stårscha

En enda träning hit eller dit spelar väl ingen roll? Jag håller med om att träning står högt upp på priolistan, men det är dumt om man som förälder trycker SÅ hårt att det roliga försvinner, vilket det lätt gör om exempelvis fotbollen alltid ska få gå före allt annat.

Och något som också hör till saken - som kompis (eller förälder till kompisen) skulle jag känna mig jävligt lite värd om jag fick reda på att din son dissat mitt kalas för att gå på en simpel vardaglig träning.

• knäppisen
    crazy mom skrev 2011-03-02 23:16:16 följande:
    Klart att kalas är kul, men det är ju kalas varje helg i perioder känns det som... =)

Det blir med största sannolikhet kalas, men det känns trist med träningen som blir lidande...
    Men det är väl inte DU som blir lidande ? Det är ju barnet som ska avstå träningen och om barnet inte ser något problem i det så varför gör du det ? Låt barnet välja själv.
Svar på tråden Fotbollsträning eller kalas???