• Längtandsfull

Kan mensen komma innan avsaget slutat helt? (Kanske lite äckligt om du är känslig=)

Jag ammade bara 3 dagar och nu är dottern 3 veckor (född 8 feb)

Mitt avslag har minskat rejält och jag har dom senaste nätterna sovit utan trosskydd.
    På dagarna har jag bytt ca 3 gånger. Färgen på avslaget är numer lite brunare.

Men nu idag så blöder jag mycket mera och får byta ofta.
    Det är mer rött nu och ser ut som mens.

Så nu är ju min undran om det kan vara mensen eller är det avslaget som ökat och ändrat färg?

• Svar på tråden Kan mensen komma innan avsaget slutat helt? (Kanske lite äckligt om du är känslig=)
  • lia76

Kan mycket väl vara mensen.
    Jag fick dock tillbaka min mens när dottern var 3 månader.
    Men visst kan dne komma tidigare. Avslaget är ju bara för att man har ett "sår" i magen som det blöder från. Ägglossning kan man få ändå och då även mens

Grattis till nytillskottet (=

(=
  • Längtandsfull
    lia76 skrev 2011-03-03 15:04:28 följande:
    Kan mycket väl vara mensen.
    Jag fick dock tillbaka min mens när dottern var 3 månader.
    Men visst kan dne komma tidigare. Avslaget är ju bara för att man har ett "sår" i magen som det blöder från. Ägglossning kan man få ändå och då även mens

Grattis till nytillskottet (=
    ok. så svårt att veta nu bara eftersom att jag fortfarande har avslaget kvar..
    Då kan manju inte veta helt säker om det är mensen.
    Men jag hoppas ju inte att avslaget har blivit så mycket mer igen..

Man blir ju lite orolig över att nått gått fel. Något stygn eller nått gått upp..

Tack så mycket..
  • FruSen

Mitt avslag kom "i omgångar" under 8 veckors tid. Fast efter 6 veckor blödde jag inte så mycket, som en sparsam mens bara. Men det avtog efter 3-4 veckor och då trodde jag det var påväg att lugna sig men sen kom det en "svallvåg" avslag igen efter ca en vecka...
    Sen dröjde det tills jag slutade amma (dottern var drygt 7 månader då) innan mensen kom tillbaka

• Längtandsfull
    FruSen skrev 2011-03-03 16:19:36 följande:
    Mitt avslag kom "i omgångar" under 8 veckors tid. Fast efter 6 veckor blödde jag inte så mycket, som en sparsam mens bara. Men det avtog efter 3-4 veckor och då trodde jag det var påväg att lugna sig men sen kom det en "svallvåg" avslag igen efter ca en vecka...
    Sen dröjde det tills jag slutade amma (dottern var drygt 7 månader då) innan mensen kom tillbaka
    ok. Men eftersom att jag inte ammar så kan det ju vara mensen som kommit nu då..
    Då är det ju svårt att veta om avslaget är kvar eller inte..
    Just nu är det säkert en blandning avslag och mens.
  • lia76
    Längtandsfull skrev 2011-03-03 18:33:13 följande:
    ok. Men eftersom att jag inte ammar så kan det ju vara mensen som kommit nu då..
    Då är det ju svårt att veta om avslaget är kvar eller inte..
    Just nu är det säkert en blandning avslag och mens.
    Jag skulle tippa på att det fortfarande är svalg eftersom det finns kvar 6-8 veckor efter man fått barn.
    Och hon är ju bara 3 veckor nu.

Jag ammade men fick mens 3 månader efter jag fått barn
    (=
  • Längtandsfull
    lia76 skrev 2011-03-04 13:33:22 följande:
    Jag skulle tippa på att det fortfarande är svalg eftersom det finns kvar 6-8 veckor efter man fått barn.
    Och hon är ju bara 3 veckor nu.

Jag ammade men fick mens 3 månader efter jag fått barn
    Men avslaget han väll vara kvar även om mensen kom. känns som mens.
    3 veckor efter avslutad amning är ju inte konstigt.
  • pigglet

Jag ammade helt och ofta, fick ändå tillbaks mensen samtidigt som jag hade avslag. Det var ett ständigt blödande... Först avslag i typ 3 veckor, sedan mens, avslaget fortsatte, och så ny mens på det... Det hann bli ett par vändor till läkaren faktiskt innan han konstaterade att det faktiskt var så att mensen var tillbaks.

Du lär väl få "svaret" närmsta månaden gissar jag. För det är ju inte ovanligt att avslaget kommer och går heller...

• Längtandsfull
    pigglet skrev 2011-03-04 21:40:06 följande:
    Jag ammade helt och ofta, fick ändå tillbaks mensen samtidigt som jag hade avslag. Det var ett ständigt blödande... Först avslag i typ 3 veckor, sedan mens, avslaget fortsatte, och så ny mens på det... Det hann bli ett par vändor till läkaren faktiskt innan han konstaterade att det faktiskt var så att mensen var tillbaks.

Du lär väl få "svaret" närmsta månaden gissar jag. För det är ju inte ovanligt att avslaget kommer och går heller...
    Jag har alltid haft jätte oregelbunden mens så det är inte alls säkert att den kommer om någon månad igen.. Kanska tar 3 månader.. Det vet man aldrig..

Men hoppas att både mens om det nu är det och avslag slutar snart.. orkar inte blöda mer det är ju jätte jobbigt ocg så obehagligt.
  • Cocco

Ja, tyvärr med ettan fick jag tillbaka den 5 veckor efter han föddes alltså innan avslaget var slut.

• Cocco

Jag helammade. Man kan visst få mens fastän man helammar.

• ebbebulan

fick min lille sonden 3 februari o avslaget hann bara sluta så kom mensen tillbaka. jag tycker man märker skillnad på avslag o mens, ser olika ut. det var lika med stora sonen, hade avslag i ca 4 veckor o 1 vecka senare kom mensen. kan tillägga att jag inte ammat någon av sönerna.

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Längtandsfull
    ebbebulan skrev 2011-03-05 17:05:37 följande:
    fick min lille sonden 3 februari o avslaget hann bara sluta så kom mensen tillbaka. jag tycker man märker skillnad på avslag o mens, ser olika ut. det var lika med stora sonen, hade avslag i ca 4 veckor o 1 vecka senare kom mensen. kan tillägga att jag inte ammat någon av sönerna.
    Men då är det säkert mensen som är på besök för min del.
Svar på tråden Kan mensen komma innan avsaget slutat helt? (Kanske lite äckligt om du är känslig=)