• miss nöjd

    Hyra kanin över sommaren? Stockholm

    Undrar om ngn här vet var jag kan hyra två sommarkaniner? Mina barn 6 resp 5 år vill såååå gärna ha husdjur men då farmor är allergisk så kan vi inte ha ett åretrunthusdjur inne, och vi vill inte heller bli så bundna vid att vi måste sköta djuret året om. Så, då tänkte jag nu när barnen iaf är små och säkert tröttnar efter 4 veckor på kaninerna så är det ju perfekt att hyra detta. Så- vill ngn här hyra ut sina kaniner eller vet var jag kan hitta detta så är jag mkt tacksam! Kan tillägga att det är ett mkt djurvänligt hem, jag har själv haft massor med kaniner, gnagare, fåglar och hundar och katteri mitt liv :)

  • Svar på tråden Hyra kanin över sommaren? Stockholm
  • UntilTheDark

    Hyra kaniner ? För några veckor? Låter inte särskilt snällt mot djuren.

  • Lajkie
    UntilTheDark skrev 2011-03-03 19:07:01 följande:
    Hyra kaniner ? För några veckor? Låter inte särskilt snällt mot djuren.
    Bättre det än att köpa en och släppa ut, men det kanske är det du tycker är bra djurhållning?
    cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • UntilTheDark
    Lajkie skrev 2011-03-03 19:07:52 följande:
    Bättre det än att köpa en och släppa ut, men det kanske är det du tycker är bra djurhållning?
    Nej. Var skrev jag det? Men ett fel gör inte det andra bättre.
  • miss nöjd
    UntilTheDark skrev 2011-03-03 19:07:01 följande:
    Hyra kaniner ? För några veckor? Låter inte särskilt snällt mot djuren.
    På vilket sätt skulle kaninen veta om att den var hyrd och inte bara hade kaninvakt? Är det hemskt av kaninägare att lämna bort kaninerna till en djurvakt under semestern? Måste man som kaninägare vara trogen kaninen varje dag i kaninens liv eller, verkar ju väldigt jobbigt :)
  • Pickeli

    Kanske kan hitta någon som ska resa bort och behöver kaninvakt? Låter inte som att det är någon bra bussiness att hyra ut kaniner. Tror inte det är speciellt många företag som sysslar med det..

  • miss nöjd

    Jag har sett många annonser om just hyra kanin, men det är oftast i Värmland osv. Borde ju finnas kaninuppfödare här i storstadsområdet också.... 

    Ja, jag får väl sätta upp annons om att kaninvakt finnes i sommar.  

  • SilverEmma

    Ni har ingen verksamhet liknande 4H i närheten? De lånade gärna ut djur över sommaren då hästarna och getterna var på bete. (på den tiden jag hängde där iallafall)

  • miss nöjd
    SilverEmma skrev 2011-03-03 19:15:07 följande:
    Ni har ingen verksamhet liknande 4H i närheten? De lånade gärna ut djur över sommaren då hästarna och getterna var på bete. (på den tiden jag hängde där iallafall)
    Bra ide där :) Tack
     
  • Eileen1

    Jo då det finns i Sthlm och det är super, kaninen blir så ompysslad av dom som hyr och tam och glad vid folk:)

  • Eileen1

    Det handlar ju om att köpa en kanin som man vet att man får lämna tillbaka när sommaren är över då man som i detta fallet ej kan ha kanin året runt.

  • Villimey

    Jag tycker att det är en väldigt bra idé med smådjursuthyrning!

  • miss nöjd
    Eileen1 skrev 2011-03-03 19:23:22 följande:
    Jo då det finns i Sthlm och det är super, kaninen blir så ompysslad av dom som hyr och tam och glad vid folk:)
    vet du var i stockholm jag kan vända mig?
  • miss nöjd
    Eileen1 skrev 2011-03-04 20:29:15 följande:
    Fick du mitt mail:)
    japp :) Tack.
  • miss nöjd

    hittade dock ingen hemsida ? hittade namnet osv men ingen hemsida?

  • Mimma
    miss nöjd skrev 2011-03-03 19:05:22 följande:
    Undrar om ngn här vet var jag kan hyra två sommarkaniner? Mina barn 6 resp 5 år vill såååå gärna ha husdjur men då farmor är allergisk så kan vi inte ha ett åretrunthusdjur inne, och vi vill inte heller bli så bundna vid att vi måste sköta djuret året om. Så, då tänkte jag nu när barnen iaf är små och säkert tröttnar efter 4 veckor på kaninerna så är det ju perfekt att hyra detta. Så- vill ngn här hyra ut sina kaniner eller vet var jag kan hitta detta så är jag mkt tacksam! Kan tillägga att det är ett mkt djurvänligt hem, jag har själv haft massor med kaniner, gnagare, fåglar och hundar och katteri mitt liv :)
    Om ni kan ordna bra "boende" för dem så kan ni gärna få låna mina 3 angorakaniner när vi åker bort några veckor!
    Foder skulle såklart ingå!!
Svar på tråden Hyra kanin över sommaren? Stockholm