Gravida svenskar bosatta i drammen/Norge
Några Gravida mammor som vill träffas för ny bekantskap i drammen?
Några Gravida mammor som vill träffas för ny bekantskap i drammen?
Hej Det var längesedan du skrev detta inlägg och du kanske redan har fött och därmed inte är gravid längre. Familjen ska flytta till Norge, närmare bestämt Drammen - Kongsberg-området. Har du barn sedan tidigare?
Tjenare, jag ska snarare föda om cirka 1vecka vårt andra barn.....Vi har en son på 2 1/2 år gammal sen förut. När flyttar ni till drammen/Kongsberg?
Vilken stad kommer ni ifrån? Vore jättetrevligt och fika och lära känna er!
Hej hej. Såg att du skrivit i den andra tråden jag la ett inlägg i också. :)
Jo vi bor just nu i Uppsala och jag pluggar, hade hoppats att bli klar innan det var dags för nästa barn men det verkar som jag får göra ett avbrott i studierna nästan direkt igen.
Min man har fått en fast tjänst på högskolan i Buskerud och kommer att vara placerad både i Drammen och Kongsberg. Han kommer ha kontor i Kongsberg så det lutar väl åt att det är nära Kongsberg vi kommer att försöka hitta boende men vi tittar på bostad i Drammen också. Vi kommer att försöka flytta så snart som möjligt. Letar bostad som galna. :) Jag håller just nu på med en sommarkurs och kan inte komma ifrån förrän i mitten på augusti och min man har fått ok på att starta upp då trots att tjänsten egentligen börjar 1 aug. Vår dotter är bara 10 månader och inte riktigt aktuellt med förskola ännu (tycker/känner jag) så nu när maken måste jobba så får jag vara hemma med henne ett tag till. Får ägna tid åt att lära känna de nya omgivningarna. Sen är det ju dags att föda igen. Tiden kommer gå så snabbt. Det är dumt bara att jag inte vet om eller hur jag kommer att ha rätt till eventuell ersättning i Norge. Har du någon koll på detta?
Min gissning är att vi kommer vara på plats hela familjen från kanske september. Vi ska sälja lägenheten och sådär. Hoppas att det går fort.
Varifrån är ni? Har ni bott länge i Norge?
Hej igen!
Drammen är en jättetrevlig stad och större än kongsberg så här sker det mer, men kongsberg är också mysigt, vi var där sist en helg, de har en liten bondgård med en massa olika djur som barnen får glädje av.
När¨är det du ska föda ditt andra barn? som jag förstått det så är du gravid med nr.2.
Nu har jag blivit 2barnsmor , vår dotter anlände i juli nu denna sommarn, därav lite sent svar, haft fullt upp med amning mm. Jag har bott i drammen i snart 7år och mannen min är från norge. Just nu är jag ju mammaledig så har en del fritid till och fika! Har ni funnit bostad? hur har allting gått med flytten etc?
kram!
Hej hej. Grattis till den nya!
Yes nästa är beräknad till mitten på mars.
Hej hej.
Vi är nu på plats i Norge och börjar bli socialt understimulerade och skulle gärna träffa lite folk.
Planerar att ta mig till åpne barnehagen i Drammen på tis, ons eller tors kommande vecka.
Skulle du vara intresserad av att träffas mammainorge?
Om det finns andra i området Drammen/Kongsberg så hör av er så träffas jag gärna.
Tjenare! kul att höra ifrån er! Det har varit fullt upp med yngsta tjejen på 3mån, vi går ju hemma och vill ju gärna fika och träffa folk:) menar du ¨åpna barnehagen KFUM? ska göra ett försök och ta mig dit imorgon. Sonen ligger i feber, men hoppas han frisknar imorn bitti.
Sms mig har skrivit mitt kontaktnr till din inbox:)
Ha det så länge!
Vart finns den öppna barnehagen?
Här kommer en länk till åpen barnehage i Drammen.
www.drammen.kommune.no/no/Tjenester/Barn-og-familie/Barnehageplass/Apen-barnehage/