Gravida svenskar bosatta i drammen/Norge
Några Gravida mammor som vill träffas för ny bekantskap i drammen?
Några Gravida mammor som vill träffas för ny bekantskap i drammen?
Hej Det var längesedan du skrev detta inlägg och du kanske redan har fött och därmed inte är gravid längre. Familjen ska flytta till Norge, närmare bestämt Drammen - Kongsberg-området. Har du barn sedan tidigare?
Tjenare, jag ska snarare föda om cirka 1vecka vårt andra barn.....Vi har en son på 2 1/2 år gammal sen förut. När flyttar ni till drammen/Kongsberg?
Vilken stad kommer ni ifrån? Vore jättetrevligt och fika och lära känna er!
Hej hej. Såg att du skrivit i den andra tråden jag la ett inlägg i också. :)
Jo vi bor just nu i Uppsala och jag pluggar, hade hoppats att bli klar innan det var dags för nästa barn men det verkar som jag får göra ett avbrott i studierna nästan direkt igen.
Min man har fått en fast tjänst på högskolan i Buskerud och kommer att vara placerad både i Drammen och Kongsberg. Han kommer ha kontor i Kongsberg så det lutar väl åt att det är nära Kongsberg vi kommer att försöka hitta boende men vi tittar på bostad i Drammen också. Vi kommer att försöka flytta så snart som möjligt. Letar bostad som galna. :) Jag håller just nu på med en sommarkurs och kan inte komma ifrån förrän i mitten på augusti och min man har fått ok på att starta upp då trots att tjänsten egentligen börjar 1 aug. Vår dotter är bara 10 månader och inte riktigt aktuellt med förskola ännu (tycker/känner jag) så nu när maken måste jobba så får jag vara hemma med henne ett tag till. Får ägna tid åt att lära känna de nya omgivningarna. Sen är det ju dags att föda igen. Tiden kommer gå så snabbt. Det är dumt bara att jag inte vet om eller hur jag kommer att ha rätt till eventuell ersättning i Norge. Har du någon koll på detta?
Min gissning är att vi kommer vara på plats hela familjen från kanske september. Vi ska sälja lägenheten och sådär. Hoppas att det går fort.
Varifrån är ni? Har ni bott länge i Norge?