• swallow the moon

hormoner hit och hormoner dit, jag hajjar ingenting

Hej, jag är NY-PCOare, och jag är tillbaka på min normala vikt som jag var när jag blev grav med min son, går på GI och gått ner minst 10 kg (2månader) väger mig endast 1g i månaden.

Men skit i de, de jag ville fråga är, OM jag skulle vara gravid nu, kommer de ta längre tid för mig att få ett + på stickan än för en icke-pco-are? Är våra manliga hormoner något som står ivägen för att HCG ska synas tidigt på gravtestet ???

puss o kram  

• Svar på tråden hormoner hit och hormoner dit, jag hajjar ingenting
  • LillaFlingan

nej, testosteronet inverkar inte på grav.tester..

däremot KAN det vara svårare att följa sin ÄL med äl test... för LH hormonerna kan ligga ständigt högt..
    -kroppen försöker ägglossa konstant... men lyckas inte precist...

hade du svårigheter att bli gravid med ditt 1a barn?
     är du osäker kan du väl höra med din gyn som ställde din pco diagnos om chansen att få barn igen på naturlig väg?:)

för oss fick vi några mf först, innan vår 1a son blev till dock på helt naturlig väg.
    även vår andra son blev till på helt naturlig väg - dock om än väldigt oplanerad ;)

jag har pco-s, dock väldigt mild pco på äggstockarna men desto värre symptom, togs dock inga prover - MEN symptomen talar för sig själva! (ökad behåring, övervikt, acne osv osv)..
    eftersom vi inte ska ha fler barn än på några år så äter jag nu ppiller.. (typ det enda "botemedlet"... lr ja det man får för att behandla acnen och behåringen!)..

• swallow the moon

Jag hade inga problem att bli gravid med sonen, 2 försök på en månad sen va de klart , fick diagnosen PCO i höstas eftersom jag va på koll för mensen kom varannan månad ganska regelbundet, idag som sagt är jag på min vanliga vikt (inte vanliga utan den innan graviditetet) min gyn sa att DET borde inte vara några konstigheter att bli gravid.
    Men jag får negativt på mina stickor, skulle bara kolla lägen om pco påverkar

Vi kämpar på, jag vill inte ta massa hormonstabletter, prego eller nåt, är det meningen att vi ska ha fler barn så kommer de så småning om, jag gör mitt med dieten och fysiken så gör någon annan resten

Jag är inte kristen eller så, haha jag bara tror på tron Incha´ Allah 

• tryggo

Hej
     ja här har du en som inget fattar.. Blir helt tokig:(

Min BM tror att jag har PCO då jag har ökad behåring och tappar hår på huvudet etc.. Mitt SHBG prov är under det normala och jag väntar nu på en tid på Kvinnokliniken..

Jag har använt stickor de sista 2 månaderna och  de har visat sig starkare och starkare för att sedan försvinna. ägglossning??

Jag har varit gravid 6 ggr =4 barn ett MA och ett MF Har tänkt mycket på detta på sista tiden om NÄR jag har blivit gravid och alla ggr efter att jag slutat direkt med ett preventivmedel.. Har det någon betydelse.. Ja min sista son vart jag gravid med direkt efter missfallet:)

Har haft mens i 7 dar och cytkel i 36dar. regelbundet. Nu är den "normal" Helskumt... Väntar vekligen med spänning vad de säger på KK.
     Min man säger att jag är nojig då jag faktiskt inte vet vad jag hade för SHBG förut...och har blivit gravid...

Svar på tråden hormoner hit och hormoner dit, jag hajjar ingenting