• Randig Panda

Barnen ringde 112 !!!!

Vet inte var jag skulle lägga denna

De har fått leka med en gammal telefon som inte ska fungera. Skitdumt känns det som nu för jag såg att den gick igång men det är touchskärm och INGET har funkat att trycka på.

Så sitter jag och hlör en röst från telefonen och ser att det står "sos" och det har varit på i 4(!!!!!!!!!) minuter.

Tar luren och lyssnar och det är en dam som säger "sos alarm behöver ni hjälp tryck 5" eller nåt liknande.
    Säger det om och om igen,
    SNÄLLA säg att det är så det varit i 4 minuter?!

Fick panik och försökte ta ut batteriet, för som sagt telefonen SKA vara i sönder och det fungerar såklart inte att trycka på knapparna fattar inte hur de fått in 112.
    Den stängs inte av och luren läggs inte på så jag slänger den i golvet så den går i 3 delar.

Jag kan väl inte ringa in dit och säga något? Eller?!
    Tänk om de typ sökt upp var numretk ommer ifrån och kör hit?!

AAA vad ska jag göra? (förutom INTE låta barnen leka med telefoner som vi TROR är sönder hehe )

• Svar på tråden Barnen ringde 112 !!!!
  • Villimey
    Randig Panda skrev 2011-03-04 11:25:11 följande:
    Annars var hon väldigt otrevlig för jag sa "hallå" flera gånger och den rösten gick om igen.
    Det var efter det som jag försökte stänga av den.

Jag ringde dit, kanske dumt jag ve tinte man bör ju absolut inte ringa dit om man inte behöver hjälp men jag sa som det var att mina barn råkat ringa dit och så sa hon " är det ett okynnessamtal så får du tala om för dom när man ringer hit och så behöver inte du och jag prata mer så kan jag prata med någon som behöver hjälp". Klick.

Men nu har jag ju gjort vad jag kan väl?
    Så du ringde också 112?
  • Randig Panda
    Villimey skrev 2011-03-04 11:30:07 följande:
    Så du ringde också 112?
    Ja vad skulle jag göra jag fick panik
  • Amazina

Troligtvis förstod väl telefonisten att det var en felringning och kopplade samtalet vidare tll en dator. 112 kan ju ogärna lägga på luren om det trots allt skulle ha varit något. Räkning får du bara om det är ett riktigt falsklarm där man tagit upp deras resurser, inte om ett barn ringer! En kompis sambo ringde på gymnasietiden SOS på fyllan och larmade om en trafikolycka. RÄTT omoget!! Det blev rättegång om det och han och kompisarna blev dömda till böter.

• Randig Panda

Känns skitdumt nu efteråt .
    Iq bandyboll idag.
    <
    Jag hittar inget nummer  till själva larmcentralen om man inte ska larma.
    Eller jo ett nummer men tänk om det kopplas till 112 då blir det dubbelfel IGEN.

Shit jag skakar

• Villimey
    Randig Panda skrev 2011-03-04 11:31:00 följande:
    Ja vad skulle jag göra jag fick panik
    Hade kanske varit bättre om du ring till företaget och inte själva larmnummret. Det är troligen inte sos-operatörerna som har hand om faktureringar.
  • Randig Panda

Haha nu hittade jag en kundsupport i malmö. ska prova ringa dit och höra om det blivit något av samtalet.

• Amazina

TS- ring inte mer nu!! Det var ju en olyckshändelse!! Du behöver inte förklara dig för dem, de är garanterat vana vid barn! Tag ett snack med dina barn istället!

• Randig Panda
    Villimey skrev 2011-03-04 11:33:36 följande:
    Hade kanske varit bättre om du ring till företaget och inte själva larmnummret. Det är troligen inte sos-operatörerna som har hand om faktureringar.
    Nej såklart hade det varit smartare.
    Känner mig SKITDUM nu som tagit upp deras tid.

Men jag ringde kundsupporten och fick prata med en tjej, berättade vad som hänt och hon sa att förmodligen har de hört att det är ett "hoppsan-samtal" och eftersom de inte får koppla ner så har de kopplat till en service som går igång om igen, alltså OM det skulle vara något så ska jag trycka på 5an.
    Och de har inte skickat ut någon och jag kommerinte debiteras för detta händer varje dag, de är vana vid barn som råkar ringa även vuxna.

Nu känns det lite bättre.

Men fasen vad korkad jag känner mig som ringde 112 innan jag hittade kundsupporten. Tummen upp för mig .
  • Randig Panda
    Amazina skrev 2011-03-04 11:36:33 följande:
    TS- ring inte mer nu!! Det var ju en olyckshändelse!! Du behöver inte förklara dig för dem, de är garanterat vana vid barn! Tag ett snack med dina barn istället!
    Jag vet.
    Men man får ju hjärnsläpp.
    Det är lite svårt att ta detta med min dotter hon har inte fyllt 2 ännu och storebror som är 6 var bara med henne han visst einte ens att det ringts upp.

Men man har väl lärt sig en läxa, barn ska inte leka med telefoner .

Svettig som en gris
  • Maddisen80
    Randig Panda skrev 2011-03-04 11:41:27 följande:
    Nej såklart hade det varit smartare.
    Känner mig SKITDUM nu som tagit upp deras tid.

Men jag ringde kundsupporten och fick prata med en tjej, berättade vad som hänt och hon sa att förmodligen har de hört att det är ett "hoppsan-samtal" och eftersom de inte får koppla ner så har de kopplat till en service som går igång om igen, alltså OM det skulle vara något så ska jag trycka på 5an.
    Och de har inte skickat ut någon och jag kommerinte debiteras för detta händer varje dag, de är vana vid barn som råkar ringa även vuxna.

Nu känns det lite bättre.

Men fasen vad korkad jag känner mig som ringde 112 innan jag hittade kundsupporten. Tummen upp för mig .
    Hej du behöver inte känna dig dum . Jag tyckte att du var modig som ringde bra gjort . Kram till dig :)
  • Villimey

Äsch lätt hänt och som sagt händer säkert ofta. Nu har du en rolig sak att berätta i framtiden.

• YokohamaNr2

Det händer hela tiden det är ju precis därför de kopplar det till datorn!

För att du ska känna dig lite bättre ska jag dra min historia.

Jag är hemma med min son som då var 9-10 månader när det knackar på dörren. Jag hade titthål och utanför ståt två uniformerade poliser. Blir helt skakig och öppnar dörren. De tittar in och ser min son som kommer krypande i full gallop.

Jaha ja vi trodde väl det sa de och tittar lite menande påmin bebis. Det visar sig att han har fått tag på telefonen, lyckats ringa 112 och den hade legat på i 45  minuter!!!

Usch vad jag skämdes men som tur var var de väldigt trevliga. Sen dess har mina barn typ aldrig fått leka med några telefoner

Släpp det nu TS och arkivera det i 'pinsamma historier som jag ska berätta för din första flick/pojkvän'

• Randig Panda

Jo så småningom kommer jag nog inse hur komiskt det blev av allithopa egentligen..

Och tack för ert stöd allihopa.

• Randig Panda
    YokohamaNr2 skrev 2011-03-04 11:57:34 följande:

Det händer hela tiden det är ju precis därför de kopplar det till datorn!

För att du ska känna dig lite bättre ska jag dra min historia.

Jag är hemma med min son som då var 9-10 månader när det knackar på dörren. Jag hade titthål och utanför ståt två uniformerade poliser. Blir helt skakig och öppnar dörren. De tittar in och ser min son som kommer krypande i full gallop.

Jaha ja vi trodde väl det sa de och tittar lite menande påmin bebis. Det visar sig att han har fått tag på telefonen, lyckats ringa 112 och den hade legat på i 45  minuter!!!

Usch vad jag skämdes men som tur var var de väldigt trevliga. Sen dess har mina barn typ aldrig fått leka med några telefoner

Släpp det nu TS och arkivera det i 'pinsamma historier som jag ska berätta för din första flick/pojkvän'

hehehe...Ok nu känns det bättre. Vilken panik jag fått om jag varit dig där.

Jag har blivit helt nervös och tänkt på vad JAG sa medans de hörde.

Hoppas verklkigen att mani nte sagt något pinsamt
  • YokohamaNr2
    Randig Panda skrev 2011-03-04 12:04:29 följande:
    hehehe...Ok nu känns det bättre. Vilken panik jag fått om jag varit dig där.

Jag har blivit helt nervös och tänkt på vad JAG sa medans de hörde.

Hoppas verklkigen att mani nte sagt något pinsamt
    Ja eller hur, men med en 10 månaders så blev det nog mest mes/bebis prat
Svar på tråden Barnen ringde 112 !!!!