• emsjus

Sommarjobb

Jag har BF den 4 augusti, för tillfället så pluggar jag, men slutar ju nu i juni, så jag måste skaffa mig ett jobb över sommaren. Jag ska på en intervjuv inom vården på måndag och vet ej vad jag ska säga till dom ang min graviditet. När man sommarjobbar brukar man ju vanligtvis jobba till mitten/slutet av augusti. jag vet ju inte heller om jag kan jobba till slutet, min tidigare graviditet så fick jag sluta jobba pga foglossning.
    Min kille pluggar åxå så han måste ju med hitta nåt jobb över sommaren o vi kommer inte klara oss på bara hans inkomst.
    Hur ska jag göra?????? ska jag säga till på intervjun att jag bara kan jobba till slutet av juli? men då e kanske risken att jag inte får jobbet.....
  • Svar på tråden Sommarjobb
  • SmultronCupcake

Jag är i samma situation. Pluggar och blir klar tills Juni och bf den 6 Augusti.
    Pratade med hon som tar emot alla anställningar i min kommun inom vården och hon tyckte inte alls att jag skulle söka utan att jag skulle tänka på mig själv och att man inte brukade jobba de 1-2 månaderna innan bf för att det är för tugnt.
    Men jag får ju inga pengar om jag inte jobbar?
    Min sambo har dock jobb men som du säger är det inte lätt att leva på en lön

• Squirrel Nutkin

Ja jag tycker definitivt att du ska sæga till att du har BF beræknat till 4/8 och att du inte kan jobba længre æn till någon gång i juli. Det ær ju ett fysiskt jobb du har søkt och du får tænka på att du kanske inte orkar/klarar alla arbetsuppgifter mot slutet. Man ska ju inte dra på sig någon skada heller ju. Jag jobbar sjælv inom vården och skulle rekomendera dej att førsøka få något annat sommarjobb istællet med tanke på arbetsuppgifterna.

Life's a journey, not a destination!
  • emsjus

jo det är ju ett väldigt ansträngande jobb, men måste jobba o det var det ända jobb sonm kunde erbjudas på den lilla orten.... men det skanske inte skadar att säga till att man bara kan jobba till slutet av juli. men tänkte på en annan sak.... finns det möjlighet att ta ut mamma pengen i förväg? allstå i slutet av juni? nån som vet...?

• emsjus

Pratade precis med försäkringskassan, skulle det skita sig med jobbet så har jag möjlighet att ta ut föräldra penning 60 dagar i förväg, lite surt o göra det kanske men måste man så måste man....

Svar på tråden Sommarjobb