• little mommy

ont i svans kotan efter är det normalt?

jag födde för ca 4 veckor sen,

och först i början märkte jag inte av någon smärta i svanskotan var mest bedövad av all annan smärta från stygn,klipp och sånt, om man säger så.
    Men efter ca 2 veckor när allt annat var mer eller mindre återställt. och jag började istta mer och röra mig mer obehindrat så började jag känna av att det gör ont precis under svanskotan det gör as ont när man ska sitta eller resa sig upp.  
    Ligga på sidan e väll det som gör minst ont. och det ömmar om man känner på svanskotan.
    men det är ett jäkla hell att sitta och amma när svanskotan gör ont och man försöker hasa ner sig eller sitta jätte rak men ändå det gör ju ont

och vad jag vet bröt jag den ej eller nåt sånt heller.

fler som varit med om det, eller hört det?
    och vet vad det kan vara? nerver, stukning? vanlig ömhet bara?
    är det nåt som försvinner eller  sitter i länge? 

• Svar på tråden ont i svans kotan efter är det normalt?
  • Rookie10

Hejsan,
    jag märkte inte av ngt alls de första två månaderna men sen fick jag mer och mer ont i svanskotan. Särskilt om jag varit ut på längre promenad eller gått lite fortare. Nu är min lille drygt fem månader och jag har fortfarande ont ibland. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det!

• ebbebulan

när min äldsta son föddes (hjälpt med sugklocka) kunde jag knappt ta mig upp ur sängen/soffan, att hitta en skön sittställning var ännu värre. kände det redan dagen då han föddes o inför 2:ans förlossning var jag livrädd att göra mig illa igen, vilket jag slapp. smärtan försvann men jag känner fortfarande av svanskotan när jag sitter för länge på golvet eller på en hård stol.

♥ mina prinsar, ebbe 2008-04-24 & nisse 2011-02-03 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • hottitotta

jag hade så efter att jag födde dottern. kunde inte sitta ordentligt på över 4 månader. De tror att jag hade fått en spricka i svanskotan och det tog ett tag för det att läka. hoppas det blir bättre för dig snart!

• skippy

Har samma problem att sitta för länge eller på nånting hårt för länge gör det skit ont det här är min femte förlossning och jag har aldrig varit så här dålig efteråt. Men nu måste jag börja röra på mig och få bort mina extra kilon få se om jag kommer att fixa det.

• Fru LB

Samma här. Sonen är 5 månader nu, är bättre med gör fortfarande ont att sitta på hårda stolar eller att resa mig och att cykla. Ganska vanligt och inget att göra åt sa min BM.

• little mommy

ja nu är det snart 2 månader sen jag födde och ändå så gör det ont när jag går eller sitter.

• SillaLóa

Min dotter är 18 månader nu och jag har fortfarande ont i svanskotan. Det har blivit betydligt bättre, men jag har fått konstaterat av olika läkare att det aldrig någonsin kommer att bli helt bra igen.

• Näbbmusen

Efter att jag födde första sonen (med hjälp av sugklocka) hade jag jätte ont i svanskotan, efter 4-5 månader råkade jag sätta mig mot ett hårt hörn på syrran soffa och hörde hur det "small till", det gjorde riktigt ont. Efter det avtog smärtan sakta och var helt borta strax innan sonen blivit ett år.

När jag var gravid med andra sonen tog jag upp detta med bm som sa att det troligtvis var att svanskotan hoppat snett eller liknande. Med andra sonen hände ingenting med svanskotan.

Svar på tråden ont i svans kotan efter är det normalt?