• Lilla Fjun

Vad ingår i en bas-garderob?

Efter två graviditeter de senaste åren är min garderob i princip obefintlig. Behöver shoppa i princip allt nytt. Har bara enstaka plagg som är ok. Vad ska jag välja för att få till en bra bas-garderob? Hur många byxor, tröjor, jeans osv. Tips på färger m.m. Tips på bra affärer. Tacksam för hjälp. Var ett tag sedan jag fokuserade på mig själv

• Svar på tråden Vad ingår i en bas-garderob?
  • Lykka

Shit vilket bra initiativ! Vill också veta! :)

• Dixie

jag gör ett försök; 

1 par svarta byxor
    1 par jeans
    2 kjolar

1 finklänning ("den lilla svarta"?)  

sen beror det ju lite på, tex vad man jobbar med men en kavaj är ju alltid bra att ha!

skjortor, t-shirt  

• Fenomen a

skulle säga
    3 toppar kortärmade
    2 långärmade'
    3 par byxor
    1 vardagskavaj eller finare kofta
    i basfärger beige brun svart vit

sedan
    2 tunikor
    2 toppar
    2 kjolar
    2 byxor

efter säsong men i färger som går att kombinera med varandra och med basfärgerna

• Lilla Fjun

Behöver inga kläder till jobbet. Bara kläder på fritiden både snygga och mysiga

• PernillaWaxin

Jag skulle säga:

1 jeans
    2 byxor
    2 kjolar

1 klänning (den lilla svarta)

2 kortärnade tröjor (en vit och en svart)
    2 långärmade
    1 cardigan

nya underkläder
    gå till ett proffs och få bysten mätt så du kan köpa bra bhar i rätt storlek.

Jag tycker att baskläderna ska man inte snålköpa. Lägg en extra krona på jeansen tex

• Joico

Som sagt tidigare så beror det ju lite på vad man jobbar med... då kan det ju behövas lite olika. Kavaj, kjol och strumpbyxor är väl mer nödvändigt om man har ett sånt jobb.

Jag tycker du fått bra tips redan men jag skulle nog säga 2par jeans och personligen äger jag ingen kjol alls. Jag har däremot två svarta kostymbyxor. Jag älskar koftor så såna har jag många av, men egentligen räcker det väl med kanske 2st.
    Baströjor i svart och vitt är bra, både långärmade och kortärmade. Sen kan man komplettera med nån eller ett par i de färger man passar bra i

Glöm inte en välsittande BH också, gå gärna till en "riktig" BH-butik och få en utprovad. Många går runt med helt fel storlek, och jag lovar, det blir helt andra tuttar med rätt BH Och sköna trosor!

• Lilla Fjun

Ja bh storleken har säkert ändrats efter två graviditeter så det får bli en riktig utprovning denna gången!

• Lufsan

linnen
    tjocktröja
    jeans
    kjol
    klänning

Mitt fina försök!

Köper själv bas linnen i olika färger när de är på rea. Anser att linnen och jeans är en bra bas garderob.

Svar på tråden Vad ingår i en bas-garderob?