• ÄlskadeGryn

Räkna om recept!?

Nån vänlig själ som kan/vill hjälpa mig att räkna om detta recept på pastasallad för 30 pers?

recept för 4 pers

400 g pennepasta
    200 g skalade räkor
    100 g pesto, röd eller grön
    2 dl Crème Fraiche el Turkisk yoghurt
    3 msk finhackad bladpersilja
    1 pkt fetaost
    1 rödlök
    ett par kvistar basilika
    1/2 finriven citron eller lime
    salt och peppar
    grovt hyvlad lagrad ost

• Svar på tråden Räkna om recept!?
  • Lillajagmedstorahjärtat

3000 g pasta
    1500 g räkor
    750 g pesto
    15 dl turkisk yoghurt
    22,5 msk persilja
    7, 5 pkt feta oft
    7,5 rödlök
    15 kvistar basilika
    3,75 citron

Tror jag räknat rätt, om någon annan ser att det är fel så får ni rätta! Glad

• Frontline

Allt delat på 4 gånger 30 hur svårt ska det vara...

Sen kanske 15 personer kommer och är vrålhungriga samt 10 inte alls är hungriga och resten är normalhungriga
    hur löser du den ekvationen då?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ÄlskadeGryn

Ursäkta men din åsikt klarar jag mig utan tack och bekymra dig inte det löser sig nog ska du se!

• Frontline
    ÄlskadeGryn skrev 2011-03-05 21:34:08 följande:
    Ursäkta men din åsikt klarar jag mig utan tack och bekymra dig inte det löser sig nog ska du se!
    Vassego men har jag inte rätt då?
    Jag hjälpte dig hur du skulle räkna ut receptet och frågade hur du löser det om inte alla är lika hungriga medans en del är precis utsvultna...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ÄlskadeGryn

"hur svårt ska det va" är inte direkt ett trevligt sätt att uttrycka sig på snarare att dumförklara mig och min fråga var hur jag räknar om receptet för 30 pers (vilket jag själv kom på två minuter efter jag ställt frågan om du nu vill veta hur svårt det kan va) så jävla dum är jag inte att jag inte förstår att vissa äter mer och andra minde så det borde betyda att det förhoppningsvis går jämt ut.
    Svara trevligt om du ska svara i en tråd annars kan du lika gärna hålla tyst!

Svar på tråden Räkna om recept!?