• Charlotte1987

Solskenshistoria någon? Magen efter en graviditet.

Å Jag har en sån ångest över min mage efter graviditeten. Det är nu 7 månader sedan jag fick barn.
    Jag fick stoor mage med en massa bristningar. Jag är fortfarande lite mullig efter graviditeten som jag håller på att försöka få bort med träning och ändrad kost.
    Det jag nu är orolig för är om jag kommer att få en massa överskottshud på magen eftersom jag har så många bristningar.
    Inte kan magen dra ihop sig på samma sätt när den brustit så mycket?
    Kanske någon har en solskenshistoria om dess mage kunnat dra ihop sig trotts massa bristningar?

v 42

2 mån efter förlossningen.
    Magen ser nästan likadan ut idag. Inte fullt lika "bullig" i huden, den är lite slätare idag.

• Svar på tråden Solskenshistoria någon? Magen efter en graviditet.
  • NiXxI

Jag fick inte lika många bristningar som du har, men dina är ju "vackra"!
    Ser ut som din mage skiner likt solen efter din graviditet

Nåja, det var inte det jag skulle skriva. Utan med åren så bleknar dina bristningar. Du kommer alltid att ha dem kvar, men den mörka färgen ljusnar likt ett ärr kan man säga.

jahapp
  • Tr0ust

Usch, stackaren! Sådanna där magar hoppas man inte att få.
    Men det är ganska orättvist... Det finns ju många som inte får en ända j*vla bristning!!
    Blir vansinnig. Varför kan det inte vara så för alla? Jag har med bristningar, dock inte lika mycket (än) !
    Hoppas att det löser sig!!

Lycka till!!

• little mommy

Jag fick bristningar och kunde gå ner till 50jg efter och såg då jäkligt bra ut för att ha fått barn. och mulligheten och allt försvann när jag hoppa hopp rep och rocka rock ring och körde pilates hemma.  

och bristningarna minskar om man solar (efter dom slutat vara röda) och sen smörja dom e viktigt, olivolja och socker är bra efteråt man fått barn.

• Charlotte1987
    NiXxI skrev 2011-03-05 10:17:47 följande:
    Jag fick inte lika många bristningar som du har, men dina är ju "vackra"!
    Ser ut som din mage skiner likt solen efter din graviditet

Nåja, det var inte det jag skulle skriva. Utan med åren så bleknar dina bristningar. Du kommer alltid att ha dem kvar, men den mörka färgen ljusnar likt ett ärr kan man säga.

Tack det var snällt sagt Skrattande
    Mia bristningar är inte lika mörka idag så det går relativt snabbt ändå för de att blekna.
    Tr0ust skrev 2011-03-05 10:18:51 följande:
    Usch, stackaren! Sådanna där magar hoppas man inte att få.
    Men det är ganska orättvist... Det finns ju många som inte får en ända j*vla bristning!!
    Blir vansinnig. Varför kan det inte vara så för alla? Jag har med bristningar, dock inte lika mycket (än) !
    Hoppas att det löser sig!!

Lycka till!!
    Det är faktiskt inte bristningarna som stör mig. De kom ju för att jag hade ett underbart litet liv i magen, inte pga fetma om ni förstår vad jag menar ;) Visst är det tråkigt att vissa slipper dessa bristningar och vissa inte.
    Men som sagt det är inte bristningarna jag oroar mig för utan att min hud,pga bristningarna, inte kan dra åt sig om jag tränar och går ned i vikt.
  • Charlotte1987
    little mommy skrev 2011-03-05 10:24:23 följande:
    Jag fick bristningar och kunde gå ner till 50jg efter och såg då jäkligt bra ut för att ha fått barn. och mulligheten och allt försvann när jag hoppa hopp rep och rocka rock ring och körde pilates hemma.  

och bristningarna minskar om man solar (efter dom slutat vara röda) och sen smörja dom e viktigt, olivolja och socker är bra efteråt man fått barn.
    Har du någon bild på din mage både innan och efter viktnedgången?
    Kunde huden dra åt sig bra?
  • little mommy
    Charlotte1987 skrev 2011-03-05 10:29:06 följande:
    Har du någon bild på din mage både innan och efter viktnedgången?
    Kunde huden dra åt sig bra?
    har nog ingen bild innan graviditeten.. (bara på vanliga kort men inget på datan..)

men efter har jag =) var ganska stor som gravid var 120cm runt midjan då.
    och nu på kortet är jag ca 70cm runt midjan

och visst bristningarna syns men magen ser bra ut ändå, (visst jag skulle hellre vara utan bristningar) men är rätt nöjd ändå  

dessa kort var efter mitt första barn, fick inga nya bristningar med barn nummer 2 som jag fick nu i februari =)
    och hoppas jag kan gå ner och bli lika smal igen med samma träning  
  • Charlotte1987

Vilken fin mage! Å hoppas min vill dra ihop sig så bra också. Då skulle ja bli lycklig.

little mommy skrev 2011-03-05 13:24:57 följande:
    har nog ingen bild innan graviditeten.. (bara på vanliga kort men inget på datan..)

men efter har jag =) var ganska stor som gravid var 120cm runt midjan då.
    och nu på kortet är jag ca 70cm runt midjan

och visst bristningarna syns men magen ser bra ut ändå, (visst jag skulle hellre vara utan bristningar) men är rätt nöjd ändå  

dessa kort var efter mitt första barn, fick inga nya bristningar med barn nummer 2 som jag fick nu i februari =)
    och hoppas jag kan gå ner och bli lika smal igen med samma träning  
  • 5by5

jag fick mycket bristningar och degig mage efter första barnet. efter 2 år var jag plattare och smalare än någonsin tidigare. nu har det bara gått 2 veckor sedan andra barnet kom, men magen känns inte alls lika slapp den här gången (dock 20 cm kvar att gå ner!)

Svar på tråden Solskenshistoria någon? Magen efter en graviditet.