• ladysoul77

Någon som fått Hypotyreos efter förlossning?

Hur yttrade det sig? Jag fick mitt andra barn för 11 månader sedan och jag misstänker starkt att jag har det. Paralyserande trött, frusen, smådeppig coh går inte ner i vikt trots bra diet.. 

Fick ni hjälp? Hur mår ni nu? 

• Svar på tråden Någon som fått Hypotyreos efter förlossning?
  • Team Mel

Jag fick det efter min förlossning. Gick upp 8-9 kg på 9 månader trots att jag ammade. Jag ringde till vårdcentralen och fick träffa en läkare och berätta hur jag mådde. De tog några prover och det visade att jag hade för höga värden, sköldkörteln producerade för lite hormoner. Efter 6 månader har jag nu ställt in dosen rätt och jag känner mig mycket piggare. Dock har jag inte gått ner i vikt, men inte upp heller. Har tagit tag i träningen nu så får se om det ger resultat.

• Team Mel

Jag hade samma symtom som du beskriver. Trött, nedstämd, viktuppgång och även mensrubbningar 

• ladysoul77

Tack för ditt svar! Kände du dig deppig? Jag är otroligt trött och smådeppig. Har jättesvårt att musta upp energi och är rätt ofokuserad på nåt sätt. Sen har jag inte gått upp något, men inte heller ner trots att jag inte äter så bra. (dålig aptit) Jag har läkartid på fredag. Får se vad de säger. 

Svar på tråden Någon som fått Hypotyreos efter förlossning?