• Ellebellebi2010

Gravid usk - hur länge jobba?

Hej!
    Jag jobbar som usk o sitter nu och planerar inför sommaren..
    Ni andra som jobbar som usk, när gick ni hem innan bf? Det är ju ett tungt jobb, visst, men jag tänker att även att magen är i vägen. Är bara i vecka 15 nu, men ogillar verkligen när jag stöter i magen vid toalettbesök, i grindar osv.. Hur blir det inte då i vecka 30+? En annan faktor är ju att på sommaren är det mycket vikarier, dvs vi som är ordinarie får ta mycket - om inte allt - ansvar under denna tid + stressen det innebär.
    Jag har ju 4 veckor semester plus havandeskap, men hur tidigt måste man gå hem egentligen? Vill ju jobba så länge jag kan..
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Gravid usk - hur länge jobba?
  • Jag o Kian

Jag jobbar som uska på ett demensboende. Jaggick av sista januari, då var jag i  början av vecka 33. Fysiskt kanske jag hade orkat lite längre men inte psykiskt. Men det är ju så olika hur man orkar. Jag tog det säkra före det psäkra och gick innan jag tappade orken helt och det är jagglad för jag har hunnit landa och planera och först och främst förstå att det verkligen är en liten på g.

• Ellebellebi2010

Jag jobbar på en kortvårdsavdelning. så vi har en salig blandning av palliativ vård, rehab och dementa som inte kan vara hemma.. Tack för ditt svar, känns bra att ha lite att gå efter! Då kan jag ju spara lite semester och vara ledig lite mer nästa år

• IssaPissa

Jag jobbade tom v.33. jag hade då tunga förflyttningar och en av brukarna har även häst men det fungerade. hade nog kunnat jobba ett par veckor till eftersom det kändes ok men var ganska skönt att gå hem och vila då.

Det där måste man känna efter vad som känns bäst för en själv!

• Ellebellebi2010

Jo, jag vet ju att jag kan sjukskriva mig om det blir för jobbigt. Dock försöker jag planera så gott jag kan, sommar semestern vi har är indelat i perioder och jag måste lämna in ansökan senast sista mars. Jag kan ju prata med min chef och se om jag kan "gå över" perioderna eftersom jag ändå ska gå hem i vilket fall, tycker att det kan kvitta om jag tar det som semester eller havandeskap?!

Svar på tråden Gravid usk - hur länge jobba?