• TigerLinn

hur mycket är lämpligt att betala?

min sambos son och hans tjej ska tillbringa sportlovet hos oss. jätte kul.

jag vet att de behöver extra pengar. de har de själva sagt. dock har de inte sagt att de kan tänka sig jobba för pengarna.

nu är det så att vi ska sälja en bil. och denna bil behöver dammsugas och dammtorkas samt putsa rutorna på insidan. om jag eller sambon skulle göra detta jobba själva skulle de ta MAX en timma. på en person.
    så om det tar ca 1 timma på två ungdommar. hur mycket tycker ni är lämpligt att ge dessa som tack för hjälpen?

jag har en tanke själv men vill höra hur ni tänker och varför ni tänker så.

bilen kommer alltså avra urplockad på skräp(förre skräp som ska kastas i soppåse) och bilbarstolar m.m. detta har jag gjort själv redan.

• Svar på tråden hur mycket är lämpligt att betala?
  • Munchies

Jag skulle ge 300 kronor. Hög timlön, men jag tycker man kan vara snäll mot sin familj. Speciellt när de är unga och i behov av pengar.

• TigerLinn
    Munchies skrev 2011-03-06 12:43:55 följande:
    Jag skulle ge 300 kronor. Hög timlön, men jag tycker man kan vara snäll mot sin familj. Speciellt när de är unga och i behov av pengar.
    okej tack ;)  ska fundera över det du tänker lite mer än vi...
  • Leone i Västerås

Jag tycker nog likadant som Munchies, att runt 300:- kan vara lagom.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • TigerLinn

varför tycker ni de ska få så hög timlön nu  e dessa ungdomar minst lika snabb som en vuxen så de kan hända och är nog rätt troligt att de är klara på snabbare än 1 timme eftersom de är två.

ska man ge den högtimlön bara för att de är familj?

mest nyfiken hur ni tänker.

sitter coh funderar på 300 kr själv nu när ni säger de men då tycker jag att man kan kräva mer nogranhet? eller kan man det?
    inte att de ska putsa varje pinal men ändå att det ska göras ordentligt.

• Munchies

Får de 300 kronor så kommer de dels känna att det är värt att slita för pengarna. Unga ser ofta ingen mening med att slita en timme för 100kronor, och ärligt talat hade jag också skippat det skitgörat om jag fick så lite pengar.

Men att de är i behov av pengar är skäl nog att ge hög timlön. Kan man hjälpa till på något vis så gör man väl det?

• Munchies

Att det ska göras ordentligt är väl en självklarhet?

Svar på tråden hur mycket är lämpligt att betala?