• April2005

    Stå utan stöd, hur gamla var era barn?

    Hejsan!

    Hur gamla var era barn när dom började stå utan stöd?
    Valentin är lite drygt 7 månader bara och kan nu stå korta stunder utan stöd?
    Det måste väll vara ganska tidigt?
    Bilder på sötnosen finns i mitt galleri!

  • Svar på tråden Stå utan stöd, hur gamla var era barn?
  • tjoho

    Joel var närmare året innan han kunde stå utan stöd. Nu är han 14 månader och har börjat gå omkring. Lycklig som få!!!

  • Tessie2

    Sonen var 11 månader första gången när han reste sig utan att hålla i sig i nått.
    Vad jag tror så är 7 månader ganska tidigt

  • Prinzess

    Min tös kan stå korta stunder nu, men när hon märker att hon står själv, så sätter hon sig ner direkt
    Hon är 9,5 månad

  • Cissela

    Hej, båda mina stora tjejer stod själv när de var sju månader, sedan gick det vid nio månader och vid tio månader.

  • Pallas

    Ettan var 8 månader när han tog allt på en gång och började resa sig, släppa taget och gå. Tvåan var 17 månader när han släppte taget från möblerna och började stå. Han hade stått vid möbler sedan han var 9 månader. Trean är snart 6 månader och blir som en pinne när man tar i honom och vill bara stå. Snudd på omöjligt att sätta honom ned, man måste bända av honom på mitten då. I princip skulle man kunna luta honom mot en vägg lite snett och han skulle stå kvar Vi får se när han tänker börja röra på sig, han verkar ligga nånstans mittemellan bröderna i utveckling.

  • Snowgirl

    Dottern var 7 månader när hon stog helt utan stöd och vid 8 månader gickhon helt .

  • Trojka

    Min yngsta började också stå utan stöd (kortare stunder) vid 7 månader, nu är han 10 månader och kan stå själv lite längre stunder...dock ingen antydan till att han vill börja gå ännu.
    Min äldsta var nog kring 8-9 månader när han började stå utan stöd, han började gå när han var 13 månader (var 10 mån när första stegen kom).

  • Norpan81

    Min stora pojk ställde sig upp mitt på golvet utan stöd när han var 8 månader och 2 dagar gammal, han gick ca en vecka innan 1 års dagen...

    Lilla pojken är 9,5 månader och kan inte stå utan stöd merän någon kort sekund då han släpper taget om det han håller i.

  • Mirimamman83

    Personligen så tycker jag man borde omedelbart söka hjälp från närmsta vårdcentral om barnet inte kan gå/stå efter 2 månader. Min yngsta hoppade runt redan efter 1,5 månad!

    Miriam

  • Norrut
    Pallas skrev 2005-12-03 03:32:44 följande:

    Ettan var 8 månader när han tog allt på en gång och började resa sig, släppa taget och gå. Tvåan var 17 månader när han släppte taget från möblerna och började stå. Han hade stått vid möbler sedan han var 9 månader. Trean är snart 6 månader och blir som en pinne när man tar i honom och vill bara stå. Snudd på omöjligt att sätta honom ned, man måste bända av honom på mitten då. I princip skulle man kunna luta honom mot en vägg lite snett och han skulle stå kvar Vi får se när han tänker börja röra på sig, han verkar ligga nånstans mittemellan bröderna i utveckling.


    Hahaha härligt beskrivet, tack för ett gott skratt Skrattande
Svar på tråden Stå utan stöd, hur gamla var era barn?